دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1403 - 16:33

سالک: نهج‌البلاغه را با آموزش و تربیت به خانه‌های مردم ببریم

سالک: نهج‌البلاغه را با آموزش و تربیت به خانه‌های مردم ببریم
رئیس سومین کنگره نهج‌البلاغه گفت: تلاش می‌کنیم با مسائل آموزشی و تربیتی، نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین را به خانه‌های مردم ببریم و این هدف کار بزرگی است.
کد خبر : 920216

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام احمد سالک‌کاشانی، رئیس سومین کنگره نهج‌البلاغه در این کنگره که در مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با مسائل آموزشی و تربیتی، نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین را به داخل خانه‌های مردم ببریم و این هدف کار بزرگی است؛ نهج‌البلاغه در جوامع علمی بشری مرجع بوده و کتاب حقوق، جهاد و مقاومت، روانشناسی و دیگر موارد است.

وی با بیان اینکه کتاب نهج‌البلاغه برادر قرآن بوده و دون کلام‌الله و فوق کلام بشریت است، افزود: نهج‌البلاغه تفسیر کتاب الله در روز غدیر و معرفی امیرالمؤمنین از زبان خودشان بوده، ولایت الهیه را رقم زد و این ولایت الهیه در کلام پیامبر اکرم در جریان غدیرخم مشهود است.

رئیس مؤسسه نهج‌البلاغه با اشاره به اینکه عید بزرگ ملت‌های مسلمان غدیر است که جانشینی پیامبر اکرم توسط ایشان و به اذن الهی تحقق پیدا کرد و تا زمان ظهور مهدی موعود مسائل مدیریت الهی بر بشر رقم خورده، تشریح کرد: در این شرایط جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نعمت و هدیه‌ای الهی در سلسله طولی جانشینی امام زمان (عج) و در راستای مدیریت الهی بشر هستند و آخرین نمونه آن نامه به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکاست.

سالک‌کاشانی ادامه داد: نهج‌البلاغه کتاب حکومت اسلامی بر مبنای مباحث اعتقادی و ایمانی در جامعه بشری است و کتاب زندگی سالم برای همه انسانهاست. هدف ما از برگزاری دو کنگره قبلی انسان در طراز نهج‌البلاغه مورد بحث قرار گرفت و این کنگره زیست شرافتمندانه را رقم می‌زند. اگر کسی جهاد در راه خدا را ترک کند باید لباس ذلت بپوشد، امروز این کنگره معرف انسان‌های عمار گونه در تبعیت از امیرالمؤمنین بوده و شاید بزرگ‌ترین هدف این کنگره عمل به نهج‌البلاغه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته