دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1403 - 12:02

باید در حوزه هوش مصنوعی تولیدکننده باشیم

باید در حوزه هوش مصنوعی تولیدکننده باشیم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: باید حوزه هوش مصنوعی در سطح علوم مختلف دانشگاه قرار گیرد و در این حوزه تولیدکننده باشیم.
کد خبر : 919866

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حاشیه نشست با مدیران گروه‌های مرتبط با حوزه هوش مصنوعی با بیان اینکه جریان آموزش بسیار جریان تحول‌گرا است، اظهار کرد: جریان آموزش جریان آینده‌نگر است و اگر به دنبال آباد کردن آینده هستیم، نباید در این حوزه و فناوری‌های مرتبط با آن عقب بمانیم.

وی با اشاره بر اینکه شاید یکی از علل کاهش رغبت دانشجویان به دانشگاه و آموزش نیز عدم توانایی دانشگاه‌ها در برآورده سازی نیاز‌های آنان برای اثرگذاری در آینده است، اضافه کرد: دانشگاه‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشور دینی باید به دنبال تربیت جوانانی منطقی و متفکر باشند که پایه دینی دارند و در این زمینه همگام با تحولات علم و فناوری در دنیا باید پیشگام باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه باید در حوزه هوش مصنوعی تولیدکننده باشیم، عنوان کرد: ضروری است تمام دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاهی در تعامل و هم‌افزایی با دانشکده هوش مصنوعی، برای اثرگذاری و تبدیل شدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به یکی از دانشگاه‌های سرآمد در این زمینه، فعالیت کنند و هوش مصنوعی در سطح علوم مختلف دانشگاه قرار گیرد.

ولیلو با اشاره به اخذ مجوز سرای نوآوری امنیت مواد غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به فعالیت و برنامه‌ریزی دانشکده هوش مصنوعی برای اثرگذاری در این زمینه با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی یک استان با قابلیت‌های ویژه در حوزه کشاورزی و دامداری است، تأکید کرد.

وی بیان کرد: استادان برای تربیت جوانانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، متفکر، دلسوز، متدین و متخصص باید همواره استادان یادگیرنده بوده تا بتوانند استادان یاد دهنده باشند. ضروری استادان دانشگاه در یادگیری و منطبق شدن با تحولات جهانی در حوزه علم و فناوری استمرار داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه مأموریت دانشکده هوش مصنوعی با سایر دانشکده‌ها متفاوت است، مطرح کرد: هوشمندسازی پژوهش‌ها و اثرگذاری در زمینه پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری و جذب نخبگان حوزه هوش مصنوعی از بیرون دانشگاه، سرعت بخشی به پژوهش‌های میان‌رشته‌ای از مأموریت‌های اساسی این دانشکده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش آنا، محمدرضا ولیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حکمی، فرهاد سلیمانیان از استادان گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه را به‌عنوان سرپرست دانشکده فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های این دانشگاه منصوب کرد.

باید در حوزه هوش مصنوعی تولیدکننده باشیم

فرهاد سلیمانیان دانشیار گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، جزء دانشمندان دو درصد برتر جهان در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲، جزء دانشمندان یک درصد جهان اسلام در سال ۲۰۲۳،  دارای بالاترین اچ ایندکس، استناد در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی.، دارای چندین مقاله پراستناد و بیش از ۱۰۰ مقاله‌ای اس‌ای بوده و مدیریت گروه مهندسی کامپیوتر، پژوهشگر برتر دانشکده فنی و مهندسی، پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و پژوهشگر برتر استان آذربایجان غربی را در کارنامه اجرایی و پژوهشی خود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته