آموزش و پرورش
ثبات مدیریتی و توانمندسازی معلمان، کلید تحول واقعی مدرسه است
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر نقش محوری مدیران و کارشناسان آموزشی، ثبات مدیریتی، توانمندسازی حرفهای و تمرکز بر کلاس درس را مهمترین الزامات تحقق عدالت و ارتقای کیفیت آموزش در مدارس کشور دانست.
شیوه ارزشیابی «از ایرانمان دفاع میکنیم» اعلام شد/ ارزشیابی بدون امتحان حافظهمحور
بر اساس اعلام سازمان پژوهش، ارزشیابی بسته «از ایرانمان دفاع میکنیم» بدون آزمون مستقل و صرفاً با تأثیر مثبت در نمرات انجام میشود.
آموزش مهارت ورزشی به ۱.۵ میلیون دانشآموز
طرح مهارتآموزی ورزشی با هدف کشف استعدادها و گسترش ورزش همگانی برای ۱.۵ میلیون دانشآموز اجرا شد.
مدیران مدارس، راهبران اصلی برنامه درسی مدرسه هستند
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس افرادی توانمند، آگاه و آشنا با برنامه درسی مدرسه و راهبران اصلی آن هستند که فرصت توسعه فردی را برای معلمان فراهم کرده و آنها را به تحرک وامیدارند.
مدارس نوبت صبح فردا با ۲ ساعت تأخیر آغاز میشود
رئیس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، فعالیت مدارس نوبت صبح فردا اول دیماه با ۲ ساعت تأخیر، ۱۰ صبح آغاز خواهد شد.
افت تحصیلی نتیجه کمبود زمان آموزش است، نه کتابهای درسی
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با رد ارتباط مستقیم کتابهای درسی با افت تحصیلی دانشآموزان، کمبود زمان آموزش و ضعف زیرساختهای مدرسه را عامل اصلی کاهش کیفیت یادگیری دانست.
نجات حتی یک دانشآموز از آسیبهای اجتماعی برای دنیا و آخرت کفایت میکند
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تأکید کرد: مدرسه باید کانون اصلی فعالیتهای تربیتی و مراقبتی باشد و ثبت دقیق اطلاعات و انسجام دستگاهها نقش کلیدی در اثربخشی این اقدامات دارد.
اول دیماه؛ پایان ثبتنام «آزمون استخدامی دانشجوی مهارتآموز»
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش از ثبتنام در آزمون تخصصی (استخدامی) دانشجوی مهارتآموز تا اول دی ماه خبر داد و گفت: به منظور تأمین معلمان مورد نیاز هنرستانهای فنی و حرفهای و کار و دانش، تعداد ۳۰۰۰ دانشجوی مهارت آموز جذب خواهند شد.
کیدکد؛ پلی میان آموزش دانشآموزی و دنیای واقعی فناوری و صنعت
مدیرعامل مرکز نوآوری لنسر با بیان اینکه مسابقات ملی دانشآموزی کیدکد میدانی برای سنجش آموزش، کشف استعداد و آمادهسازی دانشآموزان برای ورود به دنیای واقعی فناوری و فریلنسری است، گفت: هدف ما این است که هیچ دانشآموزی از این مسیر جا نماند و همه بهصورت عادلانه از فرصتهای آموزشی و رقابتی بهرهمند شوند.
۱۹ درصد فضاهای آموزشی کشور نیازمند مقاومسازی یا تخریب و بازسازی است
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه حدود ۱۹ درصد فضاهای آموزشی کشور در زمره فضاهای نیازمند مقاومسازی یا تخریب و بازسازی قرار دارند، گفت: مدارس ساختهشده پس از سال ۱۳۸۲ مطابق آییننامههای جدید، از ایمنی سازهای مناسبی برخوردارند و دانشآموزان در فضاهای آموزشی ناایمن مستقر نمیشوند.