
سینما و تئاتر

واکنش منفی اهالی رسانه به «تاکسیدرمی»
واکنش اهالی رسانه به «تاکسیدرمی» در کاخ جشنواره حکایت از چه داشت؟

همراه با جشنواره فیلم فجر؛
کفایت کمدیهای سخیف در «کفایت مذاکرات» / وقتی آسیبهای اجتماعی زیر لایههای طنز عیان میشود
کمدی «کفایت مذاکرات» به کارگردانی سهیل موفق هر چند شاید امتیار نخست را در عرصه کمدی نگیرد، اما از باب مطرح کردن آسیبهای اجتماعی در قالب طنز موفق عمل کرده است.

همراه با جشنواره فیلم فجر؛
«موسی کلیم الله»؛ ترکیب فناوری،جسارت و خلاقیت/ موسی(ع) به روایت ابراهیم
تجربه جدید فیلمسازی ابراهیم حاتمیکیا منجر به خلق اثر ماندگاری در سینمای ایران شده و توانسته واقعه ای تاریخ و قرآنی را در بستر سینما روی پرده ببرد.

زارعی در گفتوگو با خبرگزاری آنا:
افتخار میکنم لباس یک مادر را در «موسی کلیم الله» بر تن کردم/ پیشنهاد این نقش برایم معجزه بود
مریلا زارعی درباره نقش «موسی کلیم الله» گفت: وقتی این نقش به من پیشنهاد شد، انگار تمام جوایز دنیا را گرفتم.

اعلام نامزدهای بخش مسابقه فیلمهای کوتاه چهل و سومین جشنواره فیلم فجر
نامزدهای بخش مسابقه فیلمهای کوتاه چهل و سومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

«غریزه» در سانس ویژه روز هفتم جشنواره فیلم فجر
نمایش ویژه هفتمین روز چهل و سومین جشنواره فیلم فجر به فیلم سینمایی «غریزه» اختصاص خواهد داشت.

معاون امور زنان رئیس جمهور در گفتگو با آنا:
دولت در کنار وزارت ارشاد است/ کم کاری زنان در حوزه کارگردانی، زنگ خطر سینما است
زهرا بهروز آذر بیان کرد: در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بازیگران اصلی این اکوسیستم هستیم تا زنان فعال در این حوزه مجدد در این زمینه فعالیت کنند و شاهد حضور بیشتر آن ها در این حوزه باشیم.

محمدرضا داودنژاد در گفتوگو با آنا؛
شانس بازی در نقش کمدی را با «کفایت مذاکرات» امتحان کردم/ فیلم مناسب کودکان نیست!
محمدرضا داودنژاد بازیگر و کارگردان پیشکسوت گفت: فیلم سینمایی «کفایت مذاکرات» نه سخیف و مستهجن است و نه بدون محتوا، هرچند که مناسب تماشا از سوی کودکان نیست!

در گزارش آنا بخوانید؛
انیمیشن «پسر دلفینی ۲»، اثر خوش رنگ و لعاب و گیشهپسند
یکی از ضعفهای «پسر دلفینی» در قسمت اول نداشتن داستان منسجم و شخصیت پردازی درست مخصوصاً برای کاراکترهای فرعی بود، اتفاقی که در قسمت دوم به خوبی مرتفع شد و در «پسر دلفینی ۲» مخاطب با داستانی طرف است که سر و شکل مرتبی دارد و حرکات و صحبتهای شخصیتها برای تماشاگر باورپذیر و منطقی است.

صادقی در گفتوگو با آنا:
نگاه مرزبندی شده در تولیدات سینمایی را برداریم/ مردم افغان از تماشای «مرد آرام» راضی بودند
صادقی بیان کرد: رسالت ما به عنوان هنرمند در این حوزه این است که درد دیگران را حس کنم اما اینکه این درد در چه جغرافیایی است، اصلا مهم نیست. کاش این نگاه مرزبندی را برداریم، نگاهی که در این فیلم نیز به آن اشاره شده است.


دایرةالمعارف دانشبنیانها (۱۹۲)؛