مفهوم کارآفرینی در معنای وسیع آن به عنوان ظرفیت عمل یا امکان فعالیت بر اساس فرصتها و ایدهها در نظر گرفته میشود. در نتیجه پنداشت عمومی آن است که کارآفرینی در زمینههای مختلف ارزش اجتماعی، فرهنگی یا مالی ایجاد میکند.
سالهای اخیر، نگرانیها درباره سانسور به عنوان یک موضوع رو به رشد در جامعه علمی، بالا گرفته است، محققان و دانشگاهیان در به اشتراک گذاشتن یافتهها و نظر خود با موانع زیادی مواجه شدهاند که یکپارچگی و پیشرفت دانش علمی را بهشدت تحت تأثیر قرار داده است.
گزارش جدید رتبهبندی کالجها و دانشگاههای آمریکا برای بزرگترین صندوقهای غیرانتفاعی پوشش ریسک دانشگاهی، رسوایی به بار آورده و برتری نخبگانی آنها را بیاعتبار کرده است.
تقاضا برای برخورداری از برنامههای آموزشی که به طور عملی، فرهنگ کارآفرینی را برای دانشجو جا بیندازند، رو به افزایش است؛ اما آیا دانشگاهها گوش شنوایی برای شنیدن این مطالبه دارند؟
گزارشها حاکی از آن است که دولت کانبرا میخواهد کسری سرمایهگذاری در بخش پژوهش دانشگاهی را با وضع مالیات بر دانشجویان بینالمللی جبران کند، مسئلهای که اعتبار علمی استرالیا را زیر سوال میبرد.