دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شناسایی و توسعه زیست‌بوم فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در الکامپ

شناسایی و توسعه زیست‌بوم فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در الکامپ
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به شناسایی و توسعه زیست‌بوم فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در الکامپ تاکید کرد.
کد خبر : 920410

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، الکامپ را یکی از نمایشگاه‌های فناورانه بزرگ در سطح ملی برشمرد و اظهار کرد: از نکات حائز اهمیت این نمایشگاه، حضور شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان در حوزه اقتصاد دیجیتال با هدف عرضه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنها است.

وی افزود: حضور و استقبال مخاطبان از جمله دانشجویان، پژوهشگران، فعالان حوزه استارت‌آپی و شرکت‌های فناور و دانش بنیان و تعامل این دو با هم در جهت روند رشد و توسعه محصولات و آشنایی مخاطبان با محصولات و فناوری‌های جدید، الکامپ را بسیار پراهمیت کرده که این مهم در بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

کرباسی با اشاره به اینکه ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با هدف ترویج سواد فناوری، حمایت خود از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان، معرفی خود به عنوان دستگاه دولتی برای حمایت از بخش خصوصی و طرح‌های مشترک و برنامه‌های کاربردی در این نمایشگاه حضور داشت، افزود: ستاد در بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ با شعار همه برای اقتصاد دیجیتال، یک غرفه در سالن خلیح‌فارس و یک کانتر در پاویون دولت هوشمند سازمان فناوری اطلاعات فعالیت داشت.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، شناسایی زیست‌بوم، توسعه شبکه ستاد در فضای دانش‌بنیان، شکل‌گیری همکاری‌های جدید و معرفی برنامه‌های ستاد که شامل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از نخبگان، مسابقات دانشجویی، توسعه فناوری‌های نوظهور و همچنین معرفی ابزار‌های حمایتی معاونت علمی و هم‌افزایی با نهاد‌های مرتبط ستاد، از جمله اقداماتی است که در الکامپ ۱۴۰۳ رقم خورد.

وی در ادامه، شناسایی شرکت‌های مرتبط با کارگروه امنیت سایبری و ارتباطات، تعامل با آنان به منظور بررسی مسائل و چالش‌های صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، همچنین ارائه راهکار‌های قانونی و حمایتی را از دیگر اقدامات ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در این نمایشگاه خواند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، در پایان اذعان کرد: پیرو این حضور، ستاد به زودی از چند فراخوان خود در حوزه حمایت از توسعه فناوری رونمایی خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته