دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1403 - 10:53

پیشبرد آرمان‌های انقلاب با حضور حداکثری مردم در انتخابات

پیشبرد آرمان‌های انقلاب با حضور حداکثری مردم در انتخابات
مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: پیشبرد آرمان‌های انقلاب به حضور مردم در انتخابات وابسته است و از سوی دیگر، مقاومت منطقه‌ای و ملت‌های مسلمان جهان با جدیت به این انتخابات توجه می‌کنند.
کد خبر : 919187

محسن فلاح‌راد، مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه بزرگانی مانند شهید چمران، شهید رئیسی، شهید بهشتی و شهید رجایی به‌عنوان الگو و اسوه مسئولان و مردم هستند، اظهار کرد: شناخت و مطالعه الگو‌های زندگی، فکری، سیاسی و اجتماعی این شهدا به ما کمک می‌کند تا در انتخاب‌ها، انتظارات و مطالبه‌گری‌هایمان عملکرد بهتری داشته‌ باشیم.

وی با بیان اینکه، رئیس‌جمهور در کشور و طبق قانون اساسی امکانات فوق‌العاده زیادی در اختیار داشته، بودجه‌ی کشور را در اختیار دارد و ترتیب اجرای قوانین را مشخص می‌کند، عنوان کرد: اصل ۱۱۳، ۱۲۵، ۱۲۶، ۱۲۸ و اصل ۱۲۹ حوزه اختیارات رئیس جمهوری را مشخص کرده و پس از مقام معظم رهبری، دومین مقام عالی کشور بوده و سرنوشت یک کشور در دست وی است. 

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با تأکید بر اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور گفت: در جهان، شمار اندکی از کشور‌ها مانند ایران اسلامی وجود دارند که انتخاباتشان تحت نظارت جهانیان قرار دارد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جبهه جهانی برای نابودی انقلاب شکل گرفت و در نتیجه، انتخابات در کشور نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. پیشبرد آرمان‌های انقلاب به حضور مردم در صحنه وابسته است و از سوی دیگر، مقاومت منطقه‌ای و ملت‌های مسلمان و آزادگان جهان با جدیت به این انتخابات توجه می‌کنند.

فلاح‌راد با بیان اینکه بررسی ویژگی‌های اخلاقی رئیس‌جمهور شهید آیت الله رئیسی به‌عنوان الگو می‌تواند به ما در انتخاب فرد اصلح در انتخابات کمک کند، ادامه داد: شهید رئیسی الگویی از ولایت محوری بود؛ او برای خدا وارد امور می‌شد و به‌صورت جهادی کار می‌کرد به‌گونه‌ای که شاخص جدیدی در خدمتگزاری به ملت ایجاد کرد. برای مردم کرامت و عزت قائل بود و به جوانان فرصت اظهار نظر می‌داد. همچنین در مرزبندی با دشمنان انقلاب صراحت داشت.

وی بیان کرد: مشارکت بالا و انتخاب اصلح دو ساحت با اهمیت انتخابات از دیدگاه رهبر انقلاب هستند. مشارکت گسترده، اعتبار کشور را افزایش می‌دهد و مانند سنگری مستحکم، سرنوشت ملت و کشور را از هر آسیبی محافظت می‌کند. از دیدگاه بین‌المللی، حضور و مشارکت مردم در انتخابات نشان‌دهنده اقتدار ملی و عظمت جهانی کشور است. انتخابات امید‌های تازه‌ای در دل‌ها ایجاد می‌کند و حضور مردم در انتخابات نمادی از اعتماد آنان به نظام اسلامی محسوب‌ می‌شود.

استاد یار گروه کامپیوتر با بیان اینکه انتخاب اصلح بحث مهم دیگری در برگزاری انتخابات است، اضافه کرد: رهبر انقلاب اعتقاد دارد، هر کسی که به معیار‌های انقلاب نزدیک‌تر بوده و توانایی عمل به آنها را دارد، باید انتخاب شود.

فلاح‌راد با بیان اینکه رهبرانقلاب، بار‌ها معیار‌های رئیس‌جمهور را تبیین کرده، توضیح داد: رئیس‌جمهور باید دارای ایمان، تقوا، توکل، شناخت نیاز و درد جامعه، مدیریت اجرایی قوی،ساده‌زیست، غیراشرافی و ملتزم به قانون، نگاه به داخل داشته، معتقد به اقتصاد مقاومتی، صادق، روراست، دارای همراهان شایسته، مؤمن و امیدوار به آینده، پایبند به مبانی انقلاب و اسلام بوده و با روحیه استکبارستیزی، شجاع و خدمتگزار باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اینکه رئیس‌جمهور آینده باید فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب باشد، ادامه داد: با انتخاب چنین رئیس‌جمهوری، منافع ملی حفظ شده و از معضلات اقتصادی و فرهنگی کاسته می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته