دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1403 - 10:28
رازقی مطرح کرد؛

همکاری دانشگاه آزاد در اجرای برنامه‌های ۸۰ منطقه فعالیتی نفت، گاز و پتروشیمی

همکاری دانشگاه آزاد در اجرای برنامه‌های ۸۰ منطقه فعالیتی نفت، گاز و پتروشیمی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر از همکاری دانشگاه آزاد در اجرای برنامه‌های ۸۰ منطقه فعالیتی نفت، گاز و پتروشیمی کشور در تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء خبر داد.
کد خبر : 920091

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با محور «برگزاری نیمسال تابستانی، تحقق مطالبات معلق شهریه دانشجویان عدم مراجعه از سنوات گذشته، راهکار‌های کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای و نحوه اعمال بخشنامه الف و ب اعضای هیئت علمی برای سال تحصیلی جدید» با حضور رئیس و مدیران گروه‌های آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با بیان اینکه مسئله دریافت مطالبات دانشجویی و پرداخت هزینه‌های جاری دانشگاه به‌عنوان یک چالش نه‌تنها در استان بوشهر، بلکه به‌نوعی در کشور پیش روی مدیران و مسئولان دانشگاهی قرار دارد، عنوان کرد: سازمان مرکزی دانشگاه، حساسیت بسیاری بر این مسئله داشته؛ چراکه وجود مطالبات میلیاردی در استان‌ها نه‌تنها زیبنده نیست، بلکه اداره امور را با سختی و پرچالش همراه می‌کند، از این رو سازمان با ارسال بخشنامه‌های دنبال تحقق این مطالبات و تعیین تکلیف عدم حضور دانشجویان بازمانده از تحصیل است.

سعید رازقی با اشاره به اینکه در ماه‌های بودجه‌ریزی دانشگاه قرار داریم، ادامه داد: در بودجه سال گذشته و پیش‌بینی بودجه امسال، تحقق مطالبات شهریه‌ای و افزایش دانشجو که با افزایش درآمد‌های شهریه‌ای همراه است به‌عنوان یکی از راهکار‌های مدنظر برای تاب‌آوری مخارج مدنظر قرار بوده که نیاز به همکاری همه‌جانبه تمامی ارکان جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه تعیین تکلیف دانشجویان عدم مراجعه و دریافت مطالبات کاملاً براساس  بخشنامه‌های سازمان مرکزی دانشگاه خواهد بود، متذکر شد: بدون تردید انجام این مهم با رعایت موازین اداری و در کمال آرامش و همراهی با دانشجویان و خانواده خواهد بود و بند‌های تشویقی در اجرای آن مدنظر خواهد بود.

سهم ۵۰ درصدی دانشگاه آزاد برای اجرای ۸۰ پروژه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی در کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، اعمال بخشنامه اعضای هیئت علمی «الف و ب برای سال تحصیلی جدید را نکته دیگر حائز اهمیت برشمرد و توضیح داد: این یک الزام برای دانشگاه‌های کشور است که از سال تحصیلی جدید با دقت و نظارت مستمر با محور‌هایی همچون مأموریت‌گرایی، حضور مؤثر و ... اجرا می‌شود.

رازقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با هلدینگ تخصصی قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نماینده سازمان مرکزی در فعالیت‌های حوزه نفت و پتروشیمی با بزرگ‌ترین پیمانکار پروژه‌های اجرایی و کلان کشور است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه برای ۸۰ پروژه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی هلدینگ قرارگاه خاتم‌الأنبیاء معتبر است، خاطرنشان کرد: فضای همکاری و بستر‌های فعالیتی و حمایتی مهیاست و می‌توان طرح‌هایی برای مسائل مبتلابه نزدیک به ۸۲ پروژه اجرایی در کشور تدوین و محقق کرد.

رازقی با بیان اینکه رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی، دغدغه‌مندی و حضور در برنامه‌های اجتماعی به‌عنوان یک رسالت است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در بسیاری از برنامه‌های مختلف آموزشی، جهادی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی استان نقش‌آفرین بوده و نقش محوری برعهده‌ دارد و هدف اصلی از گسترش همکاری‌ها، متنوع‌سازی درآمد‌های غیرشهریه‌ای، ایجاد ارتباط دوسویه و حل مسئله برون‌دانشگاهی است.

وی با اشاره به مجتمع دانشگاهی عالیشهر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در ۳۵ کیلومتری شهر، توضیح داد: هرچند که با فعالیت مدارس سما، چندین شرکت دانش‌بنیان، استفاده از بخش‌های کارگاهی، آزمایشگاهی و ورزشی بخش‌هایی از این مجتمع در حال حاضر فعال است، اما در حال رایزنی‌ها برای تعیین تکلیف این مجتمع بزرگ هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بخش بزرگی از عرصه این زمین به طرح ملی مسکن برای کارکنان، اعضای هیئت علمی و بازنشستگان دانشگاه آزاد اسلامی تعلق یافته است، تشریح کرد: ذیل تفاهم‌نامه‌های سازمان مرکزی دانشگاه با وزارت راه و شهرسازی، انجام این پروژه به صورت ۵۰ درصد سهم دانشگاه و ۵۰ درصد سهم این وزارت صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته