دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1403 - 08:56
جعفری مطرح کرد؛

استقرار دبیرخانه همایش علمی «جامعه کبیره» در دانشگاه آزاد قم

استقرار دبیرخانه همایش علمی «جامعه کبیره» در دانشگاه آزاد قم
رئیس مؤسسه امامت و مهدویت از استقرار دبیرخانه همایش علمی «جامعه کبیره» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم خبر داد.
کد خبر : 920283

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدجواد جعفری رئیس مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه نشست هم‌اندیشی همایش علمی پژوهشی «جامعه کبیره» که با حضور حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و جمعی از صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در مجتمع دانشگاهی پردیسان برگزار شد از برگزاری همایش علمی پژوهشی جامعه کبیره و ترویج کتاب ارزشمند «مکیال‌المکارم» خبر داد و اظهار کرد: مقرر شد سال ۱۴۰۳ در مجموعه منظومه جشنواره امامت و مهدویت، همایش علمی و پژوهشی با محور جامعه کبیره توسط دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شود، بنابراین یکی از ابعاد این همایش توجه به کتاب ارزشمند و اثر جاویدان «مکیال‌المکارم» است، چراکه با توجه به اینکه کتاب «مکیال‌المکارم» دایرةالمعارف مهدویت است می‌تواند پشتوانه‌ای برای موضوع همایش جامعه کبیره باشد.

وی افزود: در جشنواره امامت و مهدویت یکی از مأموریت‌هایی که برعهده دانشگاه آزاد اسلامی قم قرار داده شده تا توسط ارکان این دانشگاه اجرایی شود توجه به زیارت جامعه کبیره است.

رئیس مؤسسه امامت و مهدویت با بیان اینکه نشست هم‌اندیشی با حضور صاحب‌نظران، استادان دانشگاه، حوزه علمیه قم و حوزه علمیه اصفهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد، افزود: مقرر شده دبیرخانه همایش علمی پژوهشی جامعه کبیره و ترویج کتاب «مکیال‌المکارم» دردانشگاه آزاد اسلامی قم شکل بگیرد.

استقرار دبیرخانه همایش علمی «جامعه کبیره» در دانشگاه آزاد قم

رئیس موسسه امامت و مهدویت گفت: هسته مرکزی همایش علمی پژوهشی جامعه کبیره را انجمن مهدویت حوزه علمیه قم، مؤسسه امام مهدی «عج»، مؤسسه امامت و مهدویت و دانشگاه آزاد اسلامی قم تشکیل می‌دهد.

جعفری متذکر شد: درآستانه ایام برگزاری جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی که در ایام نیمه شعبان برگزار می‌شود همایش علمی پژوهشی جامعه کبیره با حضور تمامی علاقه‌مندان به این حوزه در قالب ارائه مقاله وآثار هنری برگزار می‌شود.

وی مطرح کرد: همایش علمی پژوهشی جامعه کبیره در دو رویکرد پژوهشی و هنری برگزار می‌شود، بنابراین این همایش به نحوی برنامه‌ریزی شده که در قالب مفاهیم بلند جامعه کبیره و همچنین مفاهیم کتاب ارزشمند «مکیال‌المکارم» در قالب ظرفیت‌های هنری برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته