دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1403 - 13:45
دارنده مدال طلای مسابقات کشوری مهارت در گفت‌و‌گو با آنا:

مدال طلای مسابقات جهانی مهارت را می‌خواهم/ دانشگاه آزاد در موفقیت‌هایم نقش مؤثری داشت

مدال طلای مسابقات جهانی مهارت را می‌خواهم  دانشگاه آزاد در موفقیت‌هایم نقش مؤثری داشت
قهرمان مسابقات کشوری مهارت در رشته جوشکاری با بیان اینکه با قهرمانی در مسابقات کشوری برای کسب مدال طلای جهانی خیز برداشته‌ام، گفت: رقبای داخلی همگی در سطح جهانی بودند.
کد خبر : 919456

خبرگزاری علم و فناوری آنا ـ حسین بوذری؛ حسین زارع دانشجوی رشته تأسیسات دانشگاه آزاد اسلامی میمند(فیروزآباد استان فارس) به مسابقات جهانی مهارت در کشور فرانسه راه یافت.

این دانشجوی پرتلاش در دو مرحله استانی و کشوری مسابقات مهارت‌آموزی مقام نخست و مدال طلای رقابت‌ها را کسب کرد.

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی میمند با کسب مقام نخست و مدال طلای کشوری در مسابقات ملی مهارت که خرداد امسال برگزار شد، رتبه نخست این دوره از مسابقات را کسب کرد و به عضویت تیم ملی درآمد.

راهیابی دانشجوی رشته تأسیسات دانشگاه آزاد میمند به مسابقات جهانی مهارت

زارع در ادامه این موفقیت به مسابقات جهانی مهارت در رشته جوشکاری که در کشور فرانسه برگزار می‌شود راه یافت.

مسابقات جهانی مهارت‌آموزی با حضور ۷۰ کشور در تمامی رشته‌ها و با حضور۲۰ کشور در رشته جوشکاری شهریور امسال در کشور فرانسه برگزار می‌شود.

رقبایم در مسابقات کشوری در سطح جهانی بودند

خبرنگار آنا به مناسبت این موفقیت گفت‌وگویی را با زارع ترتیب داده است.

زارع درباره اینکه چطور شد که در مسابقات داخلی رتبه نخست و مدال طلا را به دست آورده و در نهایت به مسابقات جهانی مهارت در رشته جوشکاری راه یافتید؟ اظهار کرد: شروع کار من در رشته جوشکاری از اسفند 1402 بود و از شهرستان استهبان استان فارس و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای به این مسابقات اعزام شدم و بعد از موفقیت در استان فارس به مسابقات کشوری راه پیدا کردم و منتخب استان شدیم و سپس به رقایت‌های کشوری رفتم. در مسابقات کشوری مقام نخست را کسب کردم و در قالب اردوی ۶ نفره به مسابقات جهانی خواهم رفت.

وی اضافه کرد: به غیر از مسابقات کشوری، دو مسابقه دیگر برگزار شد و ما ۶ نفر منتخب اصلی شدیم و اعزام می‌شویم و بین این ۶ گزینه یک نفر برای مسابقات جهانی انتخاب می‌شود.

قهرمان مسابقات کشوری مهارت در رشته جوشکاری در پاسخ به این سؤال که سطح مسابقات داخلی چگونه بود؟ یادآور شد: رقبا همگی در سطح سطح جهانی بودند، چراکه داوران برحسب ملاک‌های اخلاقی و کار و کسب و کار بارم‌بندی و نمره‌ و امتیاز می‌‌دهند و همه‌چیز را برای گرفتن مقام، ملاک قرار می‌دهند.

زارع درباره اینکه آیا از گذشته به رشته جوشکاری علاقه‌مند بودید؟ بیان کرد: بله. هشت سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنم و آغاز کارم از شهرستان استهبان بود و چهار سال در استهبان و چهار سال دوم در شیراز بودم.

وی در پاسخ به سؤال دیگر که در خانواده کسی به رشته جوشکاری می‌پرداخت؟ مطرح کرد: یکی از دایی‌ها در این رشته فعالیت می‌کرد.

قهرمان مسابقات کشوری مهارت در رشته جوشکاری درباره اینکه پیش از این هم به مسابقات جهانی اعزام شده بودید؟ چنین پاسخ داد: یک بار از شهرستان استهبان به مسابقات استانی اعزام شدم و عنوان دومی را به دست آوردم؛ هر دو سال یک بار قهرمانانی را به مسابقات جهانی می‌فرستند و همه‌ساله مسابقات آسیایی برگزار می‌شود و سال نخست مقام دوم را کسب کردم و سال دوم مدال طلا را کسب کردم و مقرر شده به مسابقات جهانی اعزام شوم.

ملاک ارزشیابی در مسابقات جهانی مهارتی چیست؟

زارع درباره اینکه غیر از رشته جوشکاری و تأسیسات از مهارت دیگری دانشگاهی و غیردانشگاهی هم برخوردارید؟ چنین پاسخ داد: به صورت حرفه‌ای خیر؛ اما در تراشکاری و نقاشی ساختمان سرشته و لوله‌کشی گاز سرشته داریم.

وی، چشم‌انداز خود از مسابقات جهانی مهارت را اینگونه مطرح کرد: در مسابقات جهانی با توجه به بارم نمره‌دهی که اعلام شده، دو ماه بیشتر فرصت نداریم و باید به‌صورت پیشرفته کار کنیم. مربیان باید به‌صورت فشرده کار کنند تا بتوانیم فعالیت‌ها را پیش ببریم. اکنون ۷۰ درصد کار را پیش برده‌ایم و ۳۰ درصد پایان کار را براساس گفته مربیان می‌سنجیم.

قهرمان مسابقات کشوری مهارت در رشته جوشکاری با تأکید بر اینکه در حال حاضر شبانه‌روزی در حال تمرین هستم تا بهترین نتیجه را در مسابقات جهانی کسب کنم، درباره جزئیات مسابقات جهانی مهارت ادامه داد: این رقابت‌ها دارای یک پروژه ۱۰۰ نمره‌ای است که باید در این پروژه ۱۰۰ نمره را کسب کنیم تا نفر نخست شویم، بنابراین سطح یک و دو ندارد و براساس ملاک‌ ارزشیابی مثل گرده جوش نمره می‌دهند و مقام می‌گیریم.

زارع، نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در موفقیت خود اینگونه ارزیابی کرد: قطعاً دانشگاه آزاد نقش مؤثری در موفقیت‌هایم داشته است، اکثر تمرینات را خود را در مراکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان بودم. اکنون به علت اشتغال به تحصیل و معافیت تحصیلی حدود ۲۰-۳۰ درصد به دانشگاه وابسته هستم و در سال‌های آینده این وابستگی بیشتر می‌شود.

وی درباره اینکه پیش‌بینی شما از مسابقات جهانی چیست و چقدر امیدوار هستید که مقام نخست مسابقات جهانی را کسب کنید؟ چنین پاسخ داد: ۹۰ درصد امیدوار هستم، چراکه واقعاً مربیانم از مقام‌آوران مسابقات داخلی و جهانی هستند، یکی از مربیانم سال گذشته مقام دوم جهان را به‌دست آورده و وامسال هم مقام دوم جهانی را دارد، امیدوارم با وجود و حضور چنین مربیانی بتوانم رتبه خوبی کسب کنم و مدال طلای رقابت‌های جهانی را برای کشورم به ارمغان بیاورم.

قهرمان مسابقات کشوری مهارت در رشته جوشکاری در پاسخ به این سؤال که چند مربی دارید؟ گفت: مربی زیاد دارم و از شهرستان استهبان دو مربی، از شیراز سه مربی، از مازندران دو مربی و مربیان دیگر سلسله مراتبی هستند و یکی از مربیانم کاویار صادقی است که مترجم مسابقات جهانی است و کارشناس رشته جوشکاری هم محسوب می‌شود.

زارع تبیین کرد: مسابقات جهانی مهارت در رشته جوشکاری از ۱۷ تا ۲۶ شهریورماه به‌میزبانی کشور فرانسه برگزار می‌شود، امیدوارم در این رقابت‌ها بتوانم رتبه خوبی به‌دست آورم و موجب سربلندی کشورم شوم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته