دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرة المعارف دانش‌بنیان‌ها ۱۰۶؛

چگونه بهره‌وری در یک تیم استارت‌آپی را افزایش دهیم؟

چگونه بهره‌وری در یک تیم استارت‌آپی را افزایش دهیم؟
حضور یک رهبر و ارتباط مؤثر در تیم‌های استارت‌آپی می‌تواند بهره‌وری را در راستای رسیدن به هدف غایی یک پروژه افزایش دهد.
کد خبر : 919945

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، راز موفقیت یک استارت‌آپ‌ در ویژگی‌های تیم آن نهفته است. ویژگی‌هایی مثل روحیه کار تیمی، حل مسئله، رهبری، ارتباط موثر، صداقت و مدیریت زمان موجب رشد و شکوفایی تیم می‌شوند و جزء مهارت‌های نرم هستند. تعریف این مهارت‌ها برای هر نقش و برای کل مجموعه بر عهده رهبر تیم است.

اما نکته ای که مهم است ارتباط اعضای تیم استارت‌آپی است. ارتباط مؤثر با تیم استارت‌آپی و افراد مشغول در یک کسب و کار باعث هماهنگی و همکاری بیشتر بین اعضای تیم می‌شود. این هماهنگی و همکاری سبب افزایش بهره‌وری و کارایی تیم شده و در نهایت منجر به دستیابی اهداف مشترک خواهد شد.

انتقال و دریافت اطلاعات، درک واقعی و همدلانه نیازها و درخواست‌های اعضای یک تیم استارت‌آپی، توسط مدیریت، استفاده بهتر از ابزارهای مدیریت پروژه و ارتباطی می تواند بر پایه ارتباطات درست و موثر در یک تیم استارت‌آپی شود.

از زمانی که پروژه استارت‌آپی کلید می‌خورد، تک‌تک اعضای تیم و کل تیم در کنار هم در مسیر پروژه به مشکلات ریزودرشت برمی‌خورند. رهبر باتجربه باید بتواند شرایط را فارغ از وخامت اوضاع مدیریت کند. این افراد باید سردوگرم‌چشیده باشند. یعنی چالش‌های احتمالی را بشناسند و راه پیشگیری یا مقابله را بدانند. باید بتوانند در سخت‌ترین شرایط ارتباط خوبی با اعضای تیم و مشتریان داشته باشند و آنها را آسوده نگه دارند.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته