دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1403 - 15:22

قرارگرفتن پژوهشگر دانشگاه آزاد در فهرست 2 درصد دانشمند برتر جهان

قرارگرفتن پژوهشگر دانشگاه آزاد در فهرست 2 درصد دانشمند برتر جهان
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از قرارگرفتن نام دانش‌آموخته این واحد دانشگاهی در فهرست دو درصد دانشمند برتر جهان خبر داد.
کد خبر : 919967

فرشید خیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از قرارگرفتن نام نصیر لندی، دانش‌آموخته و پژوهشگر این واحد دانشگاهی در فهرست دو درصد دانشمند برتر جهان خبر داد و اظهار کرد:  بر اساس گزارش AD Scientific Index نام برده نهمین پژوهشگر برتر واحد شهرکرد و دومین پژوهشگر برتر در رشته علوم پزشکی، بهداشت و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در سال ۲۰۲۴ میلادی است.

وی عنوان کرد: فهرست دانشمندان دو درصد برتر بر اساس رتبه‌بندی بین‌المللی محققان دانشگاه استنفورد آمریکا با بررسی و ارزیابی استنادات داده‌های پایگاه اسکوپوس ارائه شده و در اکتبر ۲۰۲۳ در پایگاه علمی الزویر (Elsevier) به چاپ رسیده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد افزود: در این فهرست، فراسنجه‌های متعددی روی مقالات منتشره در پایگاه استنادی اسکوپوس مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته که ازجمله آن می‌توان به تعداد مقالات و تعداد ارجاعات به مقالات شامل یا بدون خود استنادی نویسنده، تعداد مقالات تک نویسنده، درصد استناد نویسندگان به مقالات خود، رنکینگ دانشمندان در حوزه‌های تخصصی و معرفی حوزه تخصصی نویسندگان، اشاره کرد.

خیری بیان  کرد: از کشور ایران ۲ هزار و ۱۴۱ دانشمند در زمره دانشمندان برتر دنیا در ۲۲ رشته علمی و ۱۷۶ زیررشته از همه دانشگاه‌های جهان قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته