دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1403 - 16:20
همایون:

غرب با بهره‌برداری از زن دنبال منافع شوم خود است

غرب با بهره‌برداری از زن دنبال منافع شوم خود است
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نگاه غربگرایانه به مقوله زن از بهره‌برداری این نگاه با اهداف شوم و در جهت اجرای خواسته‌های نامشروع غرب انتقاد کرد.
کد خبر : 919990

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در همایش ملی «تربیت، حکمت و حکمرانی» در دانشگاه آزاد اصفهان گفت: در نگاه معرفتی و عرفانی، عالم امکان، تجلی اسمای الهی است و هر صفتی در این جهان، تلخیص و تنزل یافته خصلت و صفتی از صفات الهی است که به این دنیا هبوط کرده، همچنان که صفت جوادی حضرت حق در دستگیری از فقرا نمود یافته است.

وی با اشاره به حدیث شریف (کنت کنز مخفیا) بیان کرد: زن و مرد نیز تجلی دو صفت باطن و ظاهر خداوندی هستند و خدا می‌خواست جلوه‌های بروز و ظهور خود را در میان مردم نشان دهد، بنابراین دست به خلقت انسان با دو جنسیت مختلف زد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در طول تاریخ، زن با توجه به خصوصیات انسانی و جنسیتی و نیز تمایل درونی وی به بروز و ظهور، همواره از جایگاه ویژه‌ای در بدنه خانواده و اجتماع برخوردار بوده؛ به همین دلیل کارکرد اجتماعی وی بسیار خطیر و مؤثر بوده است.

همایون متذکر شد: همین حساسیت موجب شده تا مقوله حجاب مطرح شده و به زن توصیه شده که در حفظ آن کوشا باشد، اما متأسفانه غرب از تمایل زن به بروز و ظهور در برای اهداف خود بهره‌برداری کرده و با استفاده از تبرج، نگاه مادیگرایانه و ابزار قرار دادن زن را رواج داد.

وی تأکید کرد: در چنین شرایطی باید توجه کنیم که جایگاه حقیقی زن در چه نقطه‌ای قرار دارد و یکی از شبهاتی که درباره جایگاه زن بیان می‌شود اینکه در ابتدا حضرت حوا از درخت ممنوعه تناول کرد و بعد حضرت آدم سیب را خورد، اما براساس آیه ۳۵ سوره بقره، هردوی آنها با هم این تصمیم را گرفتند و حضرت حوا موجب فریب دادن حضرت آدم نشد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه زنان در خانواده و اجتماع اثربخش هستند و اثر هویتی آنان در کنش‌های اجتماعی و سیاسی کاملاً مشخص و مشهود است، ادامه داد: زنان همچنین سبب انسجام اجتماعی بوده و اقدام برای تمدن‌سازی، بدون پیشتازی زنان امکانپذیر نیست.

همایون توضیح داد: زنان باید پیشقراول و جلودار باشند، همانطور که در جنگ، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی حضور فعال، کلیدی و حساس داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته