دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1403 - 12:58
جعفری عنوان کرد؛

تدارک ۶۲ برنامه در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت توسط دانشگاه‌ها و مدارس سما

تدارک ۶۲ برنامه در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت توسط دانشگاه‌ها و مدارس سما
مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی از تدارک ۶۲ برنامه در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت توسط دانشگاه‌ها و مدارس سما خبر داد.
کد خبر : 920152

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در چهارمین جشنواره دانش‌آموزی امامت و مهدویت که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و با حضور معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: بدون تردید، انجام هرکاری در زمینه جشنواره امامت و مهدویت، عین عبادت است، پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: «بالاترین عبادت، بعد از ایمان به خدا، انتظار فرج است»، جشنواره امامت و مهدویت نیز گفتمان انتظار است و تلاش در برگزاری این جشنواره، عبادتی خالصانه و مخلصانه محسوب می‌شود.

وی افزود: از هر دو منظر، جشنواره باید یک تمایز خاص داشته باشد، چراکه این جشنواره نیز عبادت است، بنابراین در انجام آن باید کاری متمایز از کار‌های دیگر در نظر بگیریم و انجام این کار، وظیفه نیست، بلکه قلبی است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره امامت و مهدویت برآمده از سند تحول و تعالی دانشگاه بوده و عصاره این سند در حوزه فرهنگی، توجه به امر معنویت است، متذکر شد: در سال نخست برگزاری جشنواره، مقرر شد جشنواره امامت و مهدویت با حضور ۱۰ استان برگزار شود و در سال دوم به تمامی کشور تسرّی پیدا کرد؛ تا جایی که در سال سوم، شاهد برگزاری جشنواره‌ای در قالب ۳۱ استان و ۴۱ واحد دانشگاهی و ۶ قرارگاه دانش‌آموزی در سطح کشور بودیم.

تدارک ۶۲ برنامه در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت توسط دانشگاه‌ها و مدارس سما

جعفری یادآور شد: بزرگ‌ترین جشنواره کشور، جشنواره امامت و مهدویت است که به مدت ۴۰ روز برگزار می‌شود، آغاز آن از ۱۳ رجب بوده و تا نیمه شعبان ادامه پیدا می‌کند. در جشنواره امسال، ۵۰ برنامه مربوط به واحد‌ها و ۱۲ برنامه ویژه مدارس سمای کشور تدارک دیده شده است.

وی تأکید کرد: انجام کار‌های مربوط به این جشنواره و اطلاع‌رسانی در خصوص برگزاری برنامه امامت و مهدویت، از مدت‌ها قبل باید انجام شده باشد و در زمان برگزاری، مدعوین به‌منظور حضور در جشنواره دعوت شوند، انجام این کار توسط مدارس و مسئولان سما موجب می‌شود که والدین درباره انجام کار‌های فرهنگی و تربیتی با دیدگاه اسلامی در مدارس، نگاه مثبتی داشته باشند و این نگرش مثبت به مدارس سما تسری پیدا کند و اقبال به این مدارس هم بیشتر از پیش شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادها یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است، هدف دیگر، سرشار شدن جشنواره از تولیدات دانش‌آموزی و دانشجویی است و مرحله سوم، جهت‌دهی به این تولید در راستای مکتب ائمه اطهار علیهم‌السلام است و منتظریم منجی عالم بشریت بیاید و ظلم را از بین ببرد، بنابراین انجام هرکاری درباره هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره امامت و مهدویت یکی از راه‌هایی است که می‌تواند موجب تعجیل در فرج امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته