دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1403 - 16:51
اصغربیگی اعلام کرد؛

برگزاری آموزش مجازی در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه

برگزاری آموزش مجازی در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه
دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه از برگزاری آموزش مجازی نهج‌البلاغه در حاشیه این کنگره خبر داد.
کد خبر : 916092

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی اصغربیگی دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در نشست خبری سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با موضوع «زیست شرافتمندانه» خاطرنشان کرد: امیدواریم با طی این مسیر، دو هدف به تحقق برسد، نخست همه‌گیری و فراگیری نهج‌البلاغه در زندگی مردم و دوم تحقق حکمرانی علوی که با آن هنوز فاصله داریم، بر این اساس از خرداد سال گذشته محور‌های علمی تعریف و نشست‌ها و پیش‌نشست‌ها برگزار شد.

وی افزود: کمیته علمی و اجرایی تشکیل و فراخوان مقاله با کمک مؤسسه فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت (علیهم‌السلام) به کشور‌های دنیا ارسال شد و امروز شاهد حضور مقالات متعدد از ۵۰ ملیت هستیم و امسال شاهد برگزاری کنگره سوم در تاریخ ۱۱ تیرماه در سالن اجلاس اصفهان خواهیم بود.

دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه اضافه کرد: آموزش مجازی در راستای نهج‌البلاغه نیز تدارک دیده شده و نمایشگاه جانبی برای کنگره و رونمایی از کتب نگارش شده پیرامون نهج‌البلاغه را تدارک دیده‌ایم.

اصغربیگی افزود: دنبال جریان‌سازی نهج‌البلاغه هستیم تا آن را در سطوح مختلف جامعه ترویج دهیم و براساس نظرسنجی‌های به‌دست آمده ۲ درصد از آحاد عمومی جامعه و میان نخبگان ۵ درصد با این کتاب و مفاهیم آن آشنا هستند و این در حالی است که تعالی شجره جمهوری اسلامی بسته به نشر معارف و حکمرانی براساس مفاهیم نهج‌البلاغه است.

وی مطرح کرد: در آموزش مجازی برای بیش از ۶۰۰ استاد حوزه علمیه خواهران و از استادان آموزش و پرورش و دانشگاه دوره‌هایی برگزار شده تا به صورت مجازی برگزاری این کنگره را داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته