دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1403 - 16:40
ایران فناور در دولت آینده؛ (۲۸)

ایجاد و تقویت شهرک‌های علمی تحقیقاتی در بطن دانشگاه‌ها

ایجاد و تقویت شهرک‌های علمی تحقیقاتی در بطن دانشگاه‌ها
عضو هیئت علمی دانشگاه بر ایجاد و تقویت شهرک‌های علمی تحقیقاتی در بطن دانشگاه‌ها در دولت چهاردهم تأکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت اینترنت و شهرک‌های IT و کاربردی کردن خروجی دانشگاه‌ها موجب حفظ سیر رشد علمی کشور می‌شود.
کد خبر : 917209

علی شیخ‌ابومسعودی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اولویت برنامه‌های رئیس جمهور جدید در حوزه علم و فناوری اظهار کرد: ایجاد و تقویت شهرک‌های علمی تحقیقاتی در بطن دانشگاه‌ها و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی برای حضور مراکز رشد دانشگاه‌های استان برای عرضه ایده‌های دانش‌بنیان و تلاش برای تجاری‌سازی توسط صنایع بازدیدکننده باید در اولویت برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری در حوزه علم و فناوری باشد.

وی با مثبت ارزیابی کردن سیر رشد علمی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون عنوان کرد: باید با توسعه زیرساخت اینترنت و شهرک‌های IT، تأکید بر کاربردی کردن خروجی دانشگاه‌ها در عرصه پایان‌نامه، تغییر ملاک‌های ارتقا و ترفیع اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از مجلات صرفاً IsI به مجلات داخلی جدید با نگاه ثبت و انتقال دانش کاربردی با رویکرد تسهیلگری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، صنعتی، سیاسی، فرهنگی و.. می‌تواند به سیر صعودی این رشد علمی کمک کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان گفت: نگاه یکپارچه حقوق و مزایا میان انواع دانشگاه‌ها، ایجاد جایگاه اجتماعی یکسان از طریق ابلاغ اصول همکاری، نظارت بر مراودات علمی میان دانشگاه‌ها به دور از دسته‌بندی و قطبی کردن این فضا به دولتی، آزاد ازجمله مطالبات فعالان حوزه علم، پژوهش و فناوری کشور از رئیس جمهور جدید است.

 شیخ‌ابومسعودی بیان کرد: کمرنگ کردن فرهنگ خود کوچک بینی انگشت‌شماری از استادان مبنی بر تأکید صرف بر حجم بالای رفرنس‌های خارجی به‌عنوان بالابودن بار علمی پژوهش یا مقاله، توجه و نظارت ویژه به رؤسای دانشگاه‌ها به دلیل جلوگیری از ضربه واردکردن دسته‌بندی‌های باندی و جناحی به فضای مقدس دانشگاه از دیگر مطالبات فعالان حوزه علم، پژوهش و فناوری کشور از رئیس جمهور جدید است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته