پژوهش و نشر
در یک پژوهش انجام شد؛
واکاوی راهبردهای نهفته در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
گزارش حاضر تلاش خواهد کرد تا پس از واکاوی بنیانهای سیاستی سازوکارهای حمایت اجتماعی از گروههای خاص، به بررسی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران- برای نمونه مورد مطالعه این پژوهش- بپردازد.
در یک پژوهش مطرح شد؛
سرمایه اجتماعی باعث افزایش خلاقیت میشود
سرمایه اجتماعی به عنوان یک پدیده اجتماعی باعث بروز خلاقیت، ایدهپروری، تسهیل رفتارهای نوآورانه و ریسکپذیری در سازمان میشود.
در یک پژوهش بررسی شد؛
نقش صنایع فرهنگی خلاق در ارتقاء سرمایه فرهنگی
صنایع فرهنگی خلاق با تولید مخاطبین جدید ارزشی و بهره گیری از دانش و تکنولوژی و به صورت کاملا هدفمند در راستای تولید محصولات و خدمات فرهنگی مؤثر بوده و میتوانند ارتقاء سرمایه فرهنگی جامعه را سبب گردند.
در یک پژوهش بررسی شد؛
تأثیر آموزش گروهی مادران بر افزایش خلاقیت کودکان
مادران از اصلیترین حامیان پرورش خلاقیت کودکان به شمار میروند و الگوهای ارتباطی مادر و کودک، بر خلاقیت او اثرگذار است.
راههای رسیدن به مرجعیت رسانهای؛
ذائقهسازی و بازتعریف مفهوم جذابیت در تولیدات رسانهای
رویکردهای متأخر رایج، پیرامون مرجعیت رسانهای را میتوان در سه رویکرد مبتنی بر بازار (اقتصاد، تجارت و سرمایه)، رویکرد مبتنی بر سیاست و رویکرد مبتنی بر فرهنگ طبقه بندی کرد.
در یک پژوهش مطرح شد؛
آموزش عالی اصلیترین عامل تحول و پیشرفت جامعه است
آموزش عالی در تمامی جوامع، اصلیترین عامل تحول و پیشرفت جامعه محسوب میشود و دانشگاهها به عنوان عامل اجرایی آموزش عالی نقش مؤثری در توسعه منابع انسانی دارند و این نقش غیر قابل انکار است.
در یک پژوهش بررسی شد؛
رابطه بین سرمایه فکری با نوآوری سازمانی
سازمانهایی که تاکید بیشتری بر سرمایههای فکری دارند نسبت به دیگر سازمانها نوآورتر هستند.
در یک پژوهش بررسی شد؛
تاثیر رهبران تحول آفرین بر سازمانهای دولتی
رهبری تحولآفرین اساس و شالودهای برای تغییرات بلند مدت سازمانی است که دسترسی به اهداف بالاتری را برای نظام سازمانی میسر میسازد.
در یک پژوهش بررسی شد؛
تأثیر آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر خلاقیت دانشآموزان
نتایج این پژوهش نشان میدهد که با آموزش مهارتهای مثبت اندیشی میتوان خلاقیت دانش آموزان را افزایش داد.
در یک پژوهش بررسی شد؛
تاثیر خلاقیت و انگیزه افراد بر نوآوری در سازمانهای پژوهشی
در زمان حاضر که مدیران و رهبران سازمانهای پژوهشی با موقعیت جدید و تغییرات فزایندهای در امور مواجه هستند، تنها سازمانهایی به توفیق دست خواهند یافت که بتوانند با بهرهگیری از انگیزه کارکنانشان، به مواجهه سریع و خلاقانه با شرایط جدید بپردازند.
چرا بیشتر پژوهشهای دانشگاهی (رساله، پایاننامه، مقاله) راهی به میدان توسعه کشور پیدا نمیکنند؟