دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1403 - 10:36

مراسم وداع با پیکر شهید امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه برگزار شد

مراسم وداع با پیکر شهید امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه برگزار شد
مراسم وداع با پیکر شهید امیرعبداللهیان در میدان مشق وزارت امور خارجه برگزار شد.
کد خبر : 912959

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، از لحظاتی پیش، مراسم وداع با پیکر شهید امیرعبداللهیان در میدان مشق وزارت امور خارجه آغاز شد.

 

محسن قمی، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم اظهار کرد: از وجود شهید امیرعبداللهیان جز صداقت و درستکاری چیز دیگری یافت نمی‌شد قرار بود بعد از سفر به آذربایجان شرقی به مشهد برود و لباس خادمی امام رضا را بر تن کند.

وی افزود: او برابر همه تهمت‌ها و بدگویی که به او شد جز راه صداقت راه دیگری پیش نگرفت، شخصیتی محبوب نه تنها در میان مردم در ایران اسلامی بلکه در جبهه مقاومت هدف‌دار تیم بود.

قمی افزود: شهید امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جبهه مقاومت و مستضعفین بود. او منادی صلح و عدالت در منطقه بود.

آغاز مراسم وداع با پیکر شهید امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در آیین بزرگداشت و بدرقه شهید امیرعبداللهیان اظهارداشت: از همه حضار برای تشریف فرمایی در این جلسه تشکر می‌کنم. این واقعیت انکارناپذیر است خون پاک همواره تضمین کننده مسیر پیشرفت انقلاب است.

وی افزود: من به نمایندگی وزارت امورخارجه در تهران و دیگر نقاط جهان بر این نکته تاکید کنم که خون پاک امیر دیپلماسی و بسیجی عزیز امیرعبداللهیان انقلابی بودن وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران را تضمین کرد.

آغاز مراسم وداع با پیکر شهید امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این مراسم بیان کرد: شهيد امیرعبداللهیان یک انسان با اخلاص بود؛ نفوذ کلامی این شهید مثال زدنی بود. وی توانست دیپلماسی فلسطین مظلوم را به منصه ظهور برساند.

آغاز مراسم وداع با پیکر شهید امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه

محمود واعظی در حاشیه مراسم تشییع شهید امیرعبداللهیان بیان کرد: شهید امیرعبداللهیان ویژگی‌های بالای شخصی داشت. بسیار فعال بودند و خستگی برایشان معنی نداشت.

وی گفت: اعتقاد امیرعبداللهیان به نظام و مقام معظم رهبری بسیار زیاد بود.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در این مراسم گفت: امیرعبداللهیان یکی از دیپلمات های برجسته نظام بود.

وی افزود: اعتقادی که دکتر امیرعبداللهیان به نظام داشت این اعتقاد  در دستگاه دیپلماسی و در میان اعضای دیپلماسی و اعضای سیاسی و دیپلماتیک نهفته و نهادینه شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادامه داد: به رغم اینکه یک دیپلمات ارزشمند را از دست دادیم اما بی شک خللی در حرکت رو به جلوی دستگاه دیپلماسی در  حوزه منطقه ای و بین المللی ایجاد نخواهد شد.

کنعانی در پایان گفت: دیپلمات‌های برجسته وزارت خارجه به همان نگاه و رویکرد و انرژی اهداف نظام را در حوزه بین الملل و منطقه‌ای دنبال خواهند کرد.

به گزارش آنا، امروز پیکر ۳ شهید خدمت در بیرجند و مشهد تشییع و پیکر آیت الله آل هاشم در تبریز و پیکر حسین امیرعبداللهیان در تهران و دوتن از کادر پرواز در زنجان و نجف آباد تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

امروز پیکر شهید رییسی و شهید موسوی و شهید رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در بیرجند و مشهد تشییع می شوند و بجز رییس جمهور شهید پیکر شهید موسوی به تهران و شهید رحمتی به مراغه برای تشییع و خاکسپاری در روز جمعه منتقل خواهند شد .

پیکر شهید مصطفوی هم در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته