دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1403 - 18:44
در دیدار با رئیس کمیسیون بین‌المللی دومای دولتی روسیه؛

مخبر: گسترش همکاری‌های تهران–مسکو در دولت سیزدهم معادلات نوینی در منطقه پایه‌ریزی کرد

مخبر: گسترش همکاری‌های تهران–مسکو در دولت سیزدهم معادلات نوینی در منطقه پایه‌ریزی کرد
سرپرست ریاست جمهوری در دیدار با رئیس کمیسیون بین‌المللی دومای دولتی روسیه، با قدردانی از ابراز همدردی و تسلیت دولت و رئیس جمهور روسیه با دولت و ملت ایران در پی ضایعه شهدای خدمت، روابط تهران و مسکو را متکی بر منافع بلندمدت و پایدار دو کشور توصیف و بر ضرورت نهایی و اجرایی شدن هر چه سریع‌تر توافق جامع همکاری میان دو کشور تأکید کرد.
کد خبر : 917275

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمد مخبر دراین دیدار که ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهوری روسیه نیز حضور داشت، گسترش همکاری‌های تهران–مسکو در دولت سیزدهم را پایه‌ریزی معادلات نوینی در منطقه دانست و با اشاره به اهمیت اجرای هر چه سریع‌تر برنامه جامع همکاری‌های ایران و روسیه، براتخاذ تصمیمات لازم جهت اجرایی شدن هر چه سریع‌تر این برنامه تاکید کرد.

سرپرست ریاست جمهوری با ضروری دانستن تکمیل هر چه سریع‌تر کریدور شمال–جنوب درباره راه اندازی  راه‌آهن رشت–آستارا از آماده شدن  بستر‌های لازم برای اجرای این طرح خبرداد و افزود: با توجه به اهمیت این طرح بزرگ، جمهوری اسلامی ایران برای عملیاتی شدن توافقات انجام شده در این زمینه آمادگی کامل دارد.

لئوتید اسلوتسکی، رئیس کمیسیون بین‌المللی دومای دولتی روسیه نیز در این دیدار با تسلیت مجدد شهادت آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان و ابلاغ عمیق‌ترین مراتب تأسف رئیس جمهور روسیه بابت این ضایعه به دولت و ملت ایران گفت: گسترش همکاری‌های دو کشور اراده و خواسته روسای جمهور دو کشور بود و لذا توافقات صورت گرفته بین دو رئیس جمهور باید هر چه سریع‌تر نهایی و عملیاتی شود.

وی با قدردانی از سیاست فعالانه وزارت خارجه دولت سیزدهم در نهایی شدن سند همکاری‌های جامع دو کشور و همچنین ایجاد کریدور شمال – جنوب و خط ریلی رشت – آستارا تصریح کرد: عضویت ایران در بریکس و همچنین موافقت‌نامه همکاری با اوراسیا عصر جدیدی در توسعه روابط ایران با کشور‌های منطقه را رقم زده است.

در این دیدار همچنین ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهوری روسیه و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گزارشی از روند اجرای سند جامع همکاری‌های دو کشور و آغاز اجرای کریدور شمال – جنوب و ساخت خط ریلی رشت – آستارا ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته