دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1403 - 12:48

نقش ناتو در تأمین تسلیحاتی اوکراین بیشتر می‌شود

نقش ناتو در تأمین تسلیحاتی اوکراین بیشتر می‌شود
ناتو با در نظر گرفتن احتمال پیروزی نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا، نقش بزرگ‌تری را در روند هماهنگی برای ارائه تسلیحات به کی‌یف به عهده خواهد گرفت.
کد خبر : 917164

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با چشم‌انداز بازگشت احتمالی «دونالد ترامپ» به کاخ سفید، به دنبال ایفای نقش بزرگ‌تر در روند هماهنگی برای ارائه تسلیحات به کی‌یف است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو مدعی شده که این اقدام سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را به یکی از طرفین درگیر در جنگ اوکراین بدل نمی‌کند، اما به ارتقای حمایت از اوکراین در مسیر دفاع از خود منجر می‌شود.

بعد از حمله روسیه به اوکراین، آمریکا متحدانش را در پایگاه هوایی «رامشتاین» واقع در آلمان گرد آورد و گروهی متشکل از ۵۰ کشور را تشکیل داد که نمایندگان آنها به‌طور منظم با هدف بررسی مطالبات تسلیحاتی کی‌یف و نحوه تأمین آن با یکدیگر دیدار می‌کنند.

گروه موسوم به رامشتاین همچنان در قالب یک تشکل سیاسی به حیات خود ادامه خواهد داد، اما در سطح نظامی مسئولیت هماهنگی برای ارائه تسلیحات و آموزش نیرو‌های اوکراینی به ناتو واگذار می‌شود.

این اقدامی احتیاطی با در نظر گرفتن احتمال پیروزی ترامپ جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا است، اما تأثیر چندانی در نحوه کمک‌رسانی به اوکراین نخواهد داشت؛ چراکه آمریکا بزرگ‌ترین قدرت عضو ناتو و اصلی‌ترین تأمین‌کننده تسلیحات برای اوکراین است و چنانچه تحت رهبری ترامپ قصد توقف یا کاهش حمایت خود از کی‌یف را داشته باشد، ناتو نمی‌تواند مانع آن شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته