دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1403 - 11:06

زلنسکی برای روسیه تعیین تکلیف کرد!

زلنسکی برای روسیه تعیین تکلیف کرد!
رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید در تدارک برگزاری دومین اجلاس صلح است و این بار ، برخلاف اجلاس اول که در سوئیس برگزار شد، هیئت نمایندگی روسیه هم باید در این رویداد حضور داشته باشد.
کد خبر : 922507

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین  می‌گوید تا ماه نوامبر برنامه‌ای را به منظور برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی درباره چشم‌انداز صلح تدارک می‌بیند و نمایندگان روسیه هم باید در آن شرکت کنند.

ماه گذشته، اولین اجلاس در سوئیس با مشارکت ۹۲ کشور و بدون حضور روسیه برگزار شد که در بیانیه پایانی آن هیچ راه‌حل مشخصی برای حصول صلح ارائه نشد.
 
در آن مقطع، خبرگزاری «رویترز» با انتشار گزارشی نوشت: قدرت‌های غربی و متحدانشان در کنفرانس سوئیس نتوانستند کشورهای اصلی جنوب جهانی را متقاعد کنند که با بیانیه نهایی این کنفرانس همراه شوند.
 
اظهارات جدید زلنسکی در حالی مطرح می‌شود که اوایل ماه جاری میلادی، «میخائیل گالوزین» معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد که «مسکو اولتیماتوم‌ها را نمی‌پذیرد و و قصد ندارد در چنین رویدادهایی شرکت کند».
 
زلنسکی درحالی هیئت روسی را به اجلاس موسوم به صلح اوکراین دعوت کرده که اوایل جنگ طی حکمی هرگونه گفتگو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را تحریم کرد و به این ترتیب، خود به اصلی‌ترین مانع مذاکرات کی‌یف-مسکو تبدیل شد.
 
از طرفی، روسیه و اوکراین چشم‌انداز یکسانی درباره صلح ندارند؛ چراکه مسکو می‌گوید مناطقی از اوکراین را که قبلاً به خاک خود ضمیمه کرده به دولت کی‌یف باز نمی‌گرداند و در مقابل، کی‌یف می‌گوید پیش‌شرطش برای مذاکره، خروج نیروهای روس از این مناطق است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته