دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1403 - 10:56

روسیه: دنبال جنگ ژئوپلیتیکی نیستیم/ از تجربه تحریمی شرکا استفاده می‌کنیم

روسیه: دنبال جنگ ژئوپلیتیکی نیستیم  از تجربه تحریمی شرکا استفاده می‌کنیم
مدیر بخش همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید مسکو به هیچ وجه قصد جنگ ارزشی یا ژئوپلیتیکی با غرب را ندارد و در راستای تأمین منافع خود، به دنبال استفاده از تجربه تحریمی شرکا و استحکام رابطه با جنوب جهانی است.
کد خبر : 928062

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «دیمیتری بریچوسکی» مدیر بخش همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید که این کشور قصد جنگ ژئوپلیتیکی با کشورهای غربی را ندارد، هرچند مسکو معتقد است که منافعش باید مورد احترام قرار گیرد.

وی گفت: ما با بازرگانان غربی همکاری داریم و گفتگوهای خود را ادامه می‌دهیم و به آن‌ها کمک می‌کنیم تا در داخل کشور ما جایگاه خود را پیدا کنند و مسلماً سرمایه‌گذاری آنها برای ما مهم است.

این دیپلمات افزود: ما به هیچ وجه قصد جنگ ارزشی یا ژئوپلیتیکی با غرب نداریم. ما فقط می‌خواهیم که به ما احترام گذاشته شود، منافع ما در زمینه امنیت و توسعه حاکمیت کشورمان در نظر گرفته شود.

به گفته وی، در این راستا روسیه موفق شده تا روابط مستحکم و غیر قابل‌ تغییر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای جنوب جهانی برقرار کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: تا جایی که به اتحاد‌های ضد تحریمی مرتبط است ما تجربیات خود را به اشتراک می‌گذاریم. ایران مدت‌ها تحت تحریم بوده، همینطور کره شمالی و ونزوئلا.

روسیه پس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ با پیشی گرفتن از ایران و کره شمالی، به تحت تحریم‌ترین کشور دنیا تبدیل شد، اما به‌رغم فشارها، اقتصاد این کشور در نیمه اول سال جاری ۴.۷ درصد رشد کرد.

این مقام روس تصریح کرد که تحریم‌های اقتصادی اعمال شده از سوی غرب علیه روسیه حتی اگر درباره جنگ اوکراین راه‌حلی مسالمت‌آمیز وجود داشته باشد، دهه‌ها ادامه خواهد یافت، زیرا که این موضوع «تنها بهانه‌ای برای تحریم است».

او گفت که نمونه کشور‌هایی که مشترکاً در مقابل رژیم‌های تحریمی غیرقانونی ایستاده‌اند نشان می‌دهد که حفاظت از اولویت‌ها و منافع خود و ادامه حیات در شرایط ادامه سلطه غرب امکان‌پذیر است و «در نتیجه، این سلطه به طور طبیعی و به مرور از بین خواهد رفت و قطعاً جهان به این نقطه خواهد رسید».

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته