دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1403 - 09:20

پل کریمه به یک سامانه پدافندی خاص مجهز شد

پل کریمه به یک سامانه پدافندی خاص مجهز شد
تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که روسیه در راهبرد حراست از مواضع کلیدی، پل راهبردی کریمه را به‌نوعی خاص از سامانه دفاع هوایی «پانتسیر» تجهیز کرده است.
کد خبر : 930279

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه‌هایی مثل «نیوزویک»، «دیفنس بلاگ» و «دیفنس میرر» گزارشی منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه روسیه یک نسخه نادر از سامانه دفاع هوایی «پانتسیر» را روی پل راهبردی «کرچ» نصب کرده که محل اتصال این کشور به شبه‌جزیره کریمه است.

تصویری که اخیراً در یک کانال تلگرامی مرتبط با اخبار کریمه منتشر شده، محل استقرار این سامانه روی پل کریمه را نشان می‌دهد.

همچنین، تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که این سامانه دست‌کم از یک ماه پیش روی پل نصب شده که این نشان‌دهنده راهبرد بلندمدت مسکو برای دفاع از این سازه حیاتی است.

این نوع خاص از سامانه پانتسیر، یک مدل صادراتی مجهز به کابین زرهی است که روی یک دستگاه کامیون کاماز ۵۳۹۵۸ سوار شده است. این نوع سامانه پدافندی پیشتر در رژه روز پیروزی که در شهر «تولا» روسیه برگزار شد، نمایش داده شده بود.

این مدل دارای چند ویژگی تاکتیکی و فنی پیشرفته نسبت به مدل‌های قبلی ازجمله افزایش بُرد و ارتفاع پرواز برای درگیری با اهداف هوایی است و می‌تواند دو مدل موشک ۵۷E۶M-E و ۵۷E۶-E را حمل کند.

سامانه هوایی پانتسیر برای دفاع از واحد‌های سیار و همچنین مناطق یا سایت‌های صنعتی-اداری طراحی شده و می‌تواند هواپیما، بالگرد، موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک تاکتیکی و تسلیحات نقطه‌زن را رهگیری و منهدم کند. این سامانه در هنگام حملات هوایی شدید، توانایی پشتیبانی از واحد‌های دفاع هوایی را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته