دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1403 - 11:56

پیش‌بینی آینده‌ای تیره برای «ناتو» و رهبران آن

پیش‌بینی آینده‌ای تیره برای «ناتو» و رهبران آن
یک کارشناس نظامی می‌گوید هرچند در آینده مواضع ناتو علیه روسیه و چین تغییر نمی‌کند، اما از تندی آن به دلیل تفاوت رشد اقتصادی بین کشور‌های ناتو و کشور‌های حامی جهان چندقطبی کاسته می‌شود.
کد خبر : 921435

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «دومینیک دیلاوارد» ژنرال بازنشسته فرانسوی، می‌گوید «آمریکا و اتحادیه اروپا در آینده نزدیک وارد دوره‌ای از مشکلات بزرگ اقتصادی خواهند شد که به شدت بر توانایی‌ها  و انسجام ناتو تأثیر خواهد گذاشت.»

وی در گفتگو با خبرگزاری «ریانووستی» اظهار داشت: به احتمال زیاد ناتو در آینده نزدیک با مشکلات مالی مواجه خواهد شد که توانایی آن را برای ادامه تشدید تنش‌ها علیه روسیه محدود می‌کند و بر انسجام اعضای آن تأثیر می‌گذارد.

وی تاکید کرد: رهبری ناتو به ریاست «مارک روته» دبیرکل جدید پیمان آتلانتیک شمالی، «در قبال روسیه سختگیرانه و خصمانه خواهد ماند، اما توانایی‌اش محدود می‌شود».

وی افزود: روته پول کافی نخواهد داشت و جستجوی راه حل‌های سازش در میان اعضای ناتو برای او دشوارتر خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: مواضع ناتو علیه روسیه و چین تغییر نمی‌کند، اما شدت آن به دلیل تفاوت رشد اقتصادی بین کشورهای ناتو و کشورهای حامی جهان چندقطبی کاهش می‌یابد.

این ژنرال بازنشسته فرانسوی در ادامه تصریح کرد که این اختلاف به طور حتم به تغییر موازنه قدرت نظامی به نفع چین و روسیه منجر می‌شود و به همین خاطر غرب مجبور است که از شدت لحن خود در قبال آنان بکاهد و تندی اظهارات خود را با کاهش ظرفیت اقتصادی و قدرت نظامی‌اش تطبیق دهد.

اجلاس پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) از ۹ تا ۱۱ جولای در واشینگتن برگزار می‌شود و دستور کار این نشست شامل تقویت نقش ائتلاف کشورهای عضو ناتو در هماهنگی و تامین مالی کمک‌های نظامی به کی‌یف، تقویت دفاع جمعی و بازدارندگی برای مقابله با روسیه و گسترش مشارکت با کشورهای آسیایی در پس زمینه رویارویی فزاینده بین غرب و چین است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته