دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ناتو برای توسعه هوش مصنوعی صندوق نوآوری تشکیل داد

ناتو برای توسعه هوش مصنوعی صندوق نوآوری تشکیل داد
کنسرسیومی از کشور‌های عضو ناتو با تشکیل یک صندوق نوآوری بودجه‌ای ۱.۱ میلیارد یورویی برای تقویت فناوری‌های نوین تصویب کرده‌اند.
کد خبر : 917681

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، صندوق نوآوری ناتو (NIF) توسط کشور‌های عضو ناتو در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و ۳۲ کشور عضو ناتو، از جمله فنلاند و سوئد که اخیراً به ناتو پیوسته اند، حامی این صندوق هستند. هدف آنها از این سرمایه‌گذاری توسعه هوش مصنوعی، انواع ربات و فناوری فضایی است.

صندوق نوآوری ناتو اعلام کرد که برای مقابله با چالش‌های دفاعی و امنیتی در چهار شرکت فناوری اروپایی سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت‌ها عبارتند از فرکتایل‌ای آی (Fractile AI)، سازنده تراشه‌های کامپیوتری مستقر در لندن که در زمینه فناوری بهبود مدل‌های بزرگ زبانی کار می‌کند و‌ای آر ایکس روباتیکز (ARX Robotics) از آلمان، که ربات‌های بدون سرنشین را برای کار‌های مختلف طراحی می‌کند.

دو استارت آپ دیگر عبارتند از آی کومات (iCOMAT)، یک شرکت بریتانیایی که مواد سبک‌تر برای وسایل نقلیه تولید می‌کند و اسپیس فورج (Space Forge) از کشور وِلز نیم‌رسانا‌های قابل استفاده در مدار‌های فضایی می‌سازد.

این صندوق همچنین برای حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاری در فناوری عمیق با شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سراسر قاره همکاری کرده است.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته