دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1403 - 14:12

چین خطاب به ناتو: مسئولیت جنگ اوکراین را به دوش دیگران نیندازید

چین خطاب به ناتو: مسئولیت جنگ اوکراین را به دوش دیگران نیندازید
وزارت خارجه چین با رد اتهام دامن زدن به جنگ اوکراین، از ناتو خواست به‌جای پاشیدن بذر تفرقه، روی راه‌حل سیاسی تمرکز کند.
کد خبر : 917731

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فرانس پرس، چین امروز سه‌شنبه از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست از سرزنش کردن پکن در ارتباط با جنگ اوکراین دست بردارد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز دوشنبه در سخنرانیای هم که در مرکز «ویلسون» واقع در واشینگتن داشت، مدعی شد: واقعیت این است که چین در حال دمیدن در آتش بزرگترین نبرد مسلحانه در اروپا پس از جنگ جهانی دوم است و درعینحال هم میخواهد روابط حسنه با غرب را حفظ کند.

دبیرکل ناتو درنهایت گفت: پکن نمیتواند هر دو را یکجا داشته باشد. اگر چین موضعش را تغییر ندهد، متحدان ناتو باید این کشور را متحمل هزینه کنند.

در واکنش به این ادعا، «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ناتو باید به‌جای تهمت و حملات خودسرانه به چین، در رفتار خود تأمل کند. توصیه می‌کنیم که از گناهکار جلوه دادن دیگران، پاشیدن بذر تفرقه، دامن زدن به آتش و تشدید تقابل خودداری کنید و به‌جای آن، روی چیزی کاربردی که به حل سیاسی بحران منجر شود، تمرکز کنید.

 ائتلاف غربی حامی کی‌یف مدعی است که پکن برای روسیه تجهیزات و قطعاتی با کاربری دوگانه می‌فرستد و به این طریق به مسکو در جنگ اوکراین کمک می‌کند- اتهامی که به‌صراحت از سوی چین و روسیه رد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته