دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حضور 300 شرکت فناورانه در نمایشگاه آبادیران

حضور 300 شرکت فناورانه در نمایشگاه آبادیران
دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از حضور 300 شرکت فناورانه در نمایشگاه آبادیران خبر داد.
کد خبر : 916035

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا شکری، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور امروز در نشست خبری آبادیران که در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: برنامه ملی «آبادیران» با شعار نوآوری برای آبادانی در دوره چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان طراحی شده است.

وی افزود: این برنامه با هدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال «رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری است.

شکری ادامه داد: در برنامه ملی آبادیران همه نهاد‌های دولتی و غیر دولتی فعال در آبادانی و پیشرفت ایران همچون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره)  و ... به دنبال توانمندسازی و ارتقای مناطق کمتر برخوردار با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری خواهند بود.

وی با بیان اینکه در همین راستا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری قصد دارد، «دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران» را از ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار کند، گفت: این نمایشگاه در ۵ بخش مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا، کشاورزی، دام‌پروری و شیلات، سلامت بهداشت و توان‌بخشی، اشتغال کوچک مقیاس و صنایع نرم و آموزشی برگزار خواهد شد.

به گفته وی، 300 شرکت دانش بنیان در 5 حوزه، 45 نهاد اجرایی متولی آبادانی و پیشرفت، 146 شرکت و نهاد مرتبط در این دوره از نمایشگاه حضور می یابند.

وی گفت: بر اساس توافقات انجام شده خط اعتباری هزار میلیاردتومانی از طریق صندوق آبادیران اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته