دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دومین نمایشگاه آبادیران با مشارکت بنیاد برکت برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه آبادیران با مشارکت بنیاد برکت برگزار می‌شود
دومین دوره از نمایشگاه آبادیران با شعار نوآوری برای آبادانی با مشارکت بنیاد برکت از ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه برگزار می‌شود.
کد خبر : 916145

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین دوره از نمایشگاه آبادیران با شعار نوآوری برای آبادانی در ۲۲ خرداد تا ۲۵ خرداد ماه در محل مصلی امام خمینی ره برگزاری می‌شود.

هدف از برگزاری این نمایشگاه پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال رفع چالشهای مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار و توسعه زنجیره ارزش ظرفیتهای بومی مناطق کمتر برخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری است.

در این دوره از نمایشگاه تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی فعال در آبادانی و پیشرفت ایران از جمله بنیاد برکت ، بنیاد مستضعفان انقلاب ،اسلامی کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... به دنبال توانمندسازی و ارتقای مناطق کمتر برخوردار با استفاده از ،دانش فناوری و نوآوری خواهند بود.

این نمایشگاه در ۵ بخش مسکن و زیرساختهای توسعه روستا کشاورزی دام پروری و شیلات، سلامت بهداشت و توان بخشی اشتغال کوچک مقیاس و صنایع نرم و آموزشی برگزار خواهد شد.

بنیاد برکت در بخش مسکن و زیرساختهای توسعه روستا اقدام به مشارکت درساخت ۲۴۷ هزار پروژه در قالب مسکن محرومین کرده و از سال ۸۶ تا به امروز اقدام به مشارکت درساخت ۳هزار و ۲۰۰هزار مدرسه جایگزین کانکسی در مناطق محروم کرده است که تا مهرماه تمامی این مدارس تحویل داده می شود.

در قالب توسعه زیرساخت های روستایی بنیاد برکت اقدام به مشارکت در ساخت ۲هزار مسجد و مراکز فرهنگی و مذهبی کرده و در حوزه احیای قنوات و آبرسانی به مناطق روستایی تا به امروز سه هزار پروژه انجام داده است.

گفتنی است بنیاد برکت در بخش سلامت بهداشت و توان بخشی از سال ۸۶ تا به امروز ۲۷۸ پروژه بیمارستان ،مراکز بهداشتی و خانه سلامت را به بهره برداری رسانده همچنین ۲۲ پروژه در حال ساخت است.

همچنین بنیاد برکت در حوزه کشاورزی دام پروری و شیلات از سال گذشته اقدام به ایجاد زنجیره سبز و آبی کرده است به طوری که در طی این مدت در حوزه زنجیره سبز در زمینه خرد و خانگی ۲۲ هزار طرح در زمینه زنجیره آبی ۸ هزار طرح خرد و خانگی را در سراسر کشور تأمین مالی کرده است.

گفتنی است یکی از اقدامات موثر بنیاد برکت ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی بوده به طوری که از سال ۸۶ تا به امروز ۴۰۱ هزار طرح اشتغال پایدار ایجاد کرده که از این تعداد ۲۵ هزار طرح در حوزه زنان سرپرست خانوار ۱۵ هزار طرح برای خانواده شهدا ۱۲۰ هزار طرح برای معمولان و ۳ هزار ۵۰۰ طرح برای خانواده‌های زندانیان و... بوده است.

در حوزه طرح های دانش بنیان هم بنیاد برکت حضور موثری داشته است به طوری که یک هزار ۲۹۹ طرح دانش بنیان در قالب برنامه نویسی ، ایجاد پارک های علم و فناوری و... در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

گفتنی است بنیاد برکت سعی کرده است به سهم خود در حوزه های توانمند سازی اجتماعی در مناطق محروم کشور حضور پر رنگی داشته باشد.در نمایشگاه آبادیران منتخبی از طرحهای نوآور در قالب توانمند سازی و ارتقای مناطق کمتر برخوردار توسط بنیاد برکت به بازدیدکنندگان معرفی می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته