دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1403 - 17:27

فالح الفیاض: کمک‌های حاج قاسم را فراموش نخواهیم کرد

فالح الفیاض: کمک‌های حاج قاسم را فراموش نخواهیم کرد
رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق در سخنانی به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و کمک‌های او به عراقی‌ها یاد و تاکید کرد که او را هرگز فراموش نخواهند کرد.
کد خبر : 917033

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سایت النجباء، «فالح الفیاض» در سالروز صدور فتوای جهاد کفائی و تاسیس این سازمان اظهار داشت: الحشدالشعبی تحقق اهداف حکومت را برعهده دارد و سیاستش حفظ امنیت مردم عراق است.

وی تاکید کرد: الحشد الشعبی وابسته به یک طایفه و گروه خاص نیست بلکه متعلق به همه عراقیان است.

رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق ادامه داد: ما سردار سلیمانی و کمک‌هایی که به ما کرده را فراموش نخواهیم کرد.

وی افزود: الحشد الشعبی در احیای حیثیت، اعتبار، حفظ جایگاه عراق و جلوگیری از متزلزل شدن آن نقش مهمی ایفا کرد و در تمام بزنگاه‌ها برای دفاع از امنیت عراق در کنار نیروهای امنیتی حضور خواهد داشت. میزان انسجام میان نیروهای الحشد الشعبی و سرویس‌های امنیتی الگویی بود که به گذر از مرحله دشوار تاریخ عراق کمک کرد.

به گزارش آنا، امروز دهمین سالروز تاسیس سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) است که مصادف با صدور فتوای جهاد کفایی آیت الله سید علی سیستانی از مراجع عالیقدر شیعه در سال ۲۰۱۴ در مبارزه با گروه تروریستی - تکفیری داعش است.

الحشد الشعبی از نیروهای نظامی عراق و بخشی از نیروهای مسلح این کشور هستند که تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح قرار دارند و از حدود ۶۷ گروه تشکیل شده است.

الحشد الشعبی پس از صدور فتوای جهاد کفایی از سوی مرجع عالیقدر آیت الله سید علی سیستانی پس از سیطره گروه تکفیری «داعش» بر مناطق وسیعی از استان‌های عراق تشکیل شد.

قانون تشکیل سازمان این نیروی نظامی مردمی در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶ با رأی اکثریت نمایندگان در مجلس عراق تصویب شد.

الحشد الشعبی فعالیت خود را ۱۳ مارس ۲۰۱۴ پس از دیدار «نوری المالکی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح وقت عراق با فرماندهان تیپ‌های مسلح آغاز کرد و پس از آن گردان‌های این سازمان نظامی به فلوجه اعزام شدند تا از بغداد، سامرا و مناطق غرب عراق محافظت کنند.

این سازمان در ابتدا از گردان‌های حزب الله، عصائب اهل الحق، سازمان بدر و نیروهای شهید صدر تشکیل شد. سپس حشد الشعبی با اضافه شدن داوطلبانی که به فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی لبیک گفتند و بیشترشان شیعه هستند توسعه یافت و پس از آن جوانانی از طوایف سنی از مناطق تحت کنترل داعش در استان‌های صلاح الدین، نینوا و الانبار به آن پیوستند و در ادامه هزاران نفر دیگر از مذاهب و قومیت‌های مختلف مانند مسیحی، ترکمن و کُرد نیز به صفوف حشد الشعبی اضافه شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته