دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1403 - 15:38

بهادری: کاندیداها خط شهید رئیسی را با اخلاق‌مداری دنبال کنند

بهادری: کاندیداها خط شهید رئیسی را با اخلاق‌مداری دنبال کنند
سخنگوی دولت گفت: اخلاق‌مداری و احترام به مخالف، خط شهید رئیسی بود و کسانی که می‌گویند می‌خواهند خط شهید رئیسی را ادامه دهند، هم خودشان و هم طرفدارانشان باید مسیر اخلاق را دنبال کنند.
کد خبر : 917014

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی با حضور در مسجد انصارالحسین شهرک شهید محلاتی، اظهار کرد: شهید رئیسی به معنای واقعی کلمه انقلابی بود، در تمامی مسئولیت‌ها و موقعیت‌ها انقلابی ماند و انقلابی هم به شهادت رسید. آقای رئیسی امام جماعت مسجد نصر و دادستان کرج و همدان ابتدای انقلاب با آقای رئیسی رئیس‌جمهور هیچ تفاوتی نداشت. شهید رئیسی جلسات با جوانان انقلابی را بیش از همه جلسات دوست داشت؛ باوجود اینکه این جلسات همواره با مطالبات و انتقادات تند همراه بود ولی این جلسات شهید رئیسی را به‌وجد می‌آورد و حتی مطالبات جوانان را مبنا قرار می‌دادند و به آن استناد می‌کردند.

وی تأکید کرد: شهید رئیسی از خودسازی شروع کرده بود و بعد به دنبال جامعه‌سازی رفت. آقای رئیسی هرگز مسئولیت جدید را مانع انجام تکالیف قبلی خود نمی‌دانست. شهید رئیسی تبلور بندگی خدا را در خدمت به مردم می‌دیدند. او شأن وجودی مسئولان را در خدمت به مردم می‌دانست و نگاه دیگری به مردم از جانب مسئولان را به هیچ‌وجه نمی‌پذیرفت. رئیس‌جمهور شهید در سفرهای استانی نیز بیشتر به دنبال حضور در میان مردم بود و اولویت بیشتری برای این جلسات نسبت به جلسات اداری قائل بود. شهید رئیسی از ابتدای انقلاب در مسند مدیریت بود و حدود ۳۰ سال و از زمان ریاست بر سازمان بازرسی کل کشور، در سطوح مدیریت کلان کشور فعالیت می‌کرد، ولی هیچ‌گاه تغییری در خلقیاتش به‌وجود نیامد.

سخنگوی دولت یادآور شد: آیت‌الله رئیسی یک مدیر تحول‌گرا بود. در هر کدام از مسئولیت‌هایی که شهید رئیسی حضور پیدا کرد، تحول آفرید و با یک گام بزرگ رو به جلو مسئولیت را به نفر بعدی سپرد. مثلاً مسئولیتش در قوه قضائیه با تحول‌های جدی، پذیرش نقد و رویکرد ضدفساد همراه بود. از تحولات جدی که شهید رئیسی در دولت به وجود آورد، جوان‌گرایی بود. تا پیش از آیت‌الله رئیسی جوان‌گرایی در سطح مدیریت کلان دولت به این شکل اعمال نشده بود ولی در دوره او حضور جوانان را به صورت گسترده در مدیریت اجرایی کشور دیدیم. در حوزه اخلاق‌مداری سیاسی نیز مدت‌ها بود که در اذهان اخلاق و معنویت با سیاست فاصله گرفته بود و یاد شهید بهشتی‌ها و شهید رجایی‌ها از خاطر رفته بود. شهید رئیسی اخلاق‌مداری را در سیاست زنده کرد و نشان داد می‌توان ضمن رعایت اخلاق در سطوح بالای سیاست نقش‌آفرینی کرد.

بهادری جهرمی اظهار کرد: با بیان اینکه شهید رئیسی در حوزه سیاست خارجی نیز رویکرد کشور را از وابستگی به سیاست خارجی مستقل تغییر داد. نتیجه این رویکرد تحولی دولت شهید رئیسی، بیش از ۳۳۰ پیام تسلیت شهادت از سوی مقامات بین‌المللی و کشورهای جهان بود. دشمنان پیش از این دولت به دنبال منزوی کردن ایران بود ولی در این مدت حتی شاهد برقراری مجدد ارتباط با کشورهایی بودیم که سال‌ها ارتباط نداشتیم.

وی یادآور شد: اگر این تحولات در حکمرانی کشور به وجود آمد و به گفتمان اصیل انقلاب اسلامی برگشتیم، مرهون حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بود. مردمی که حضور پرشکوه آنان در مراسم تشییع را دیدیم، این بار هم با حضور در انتخابات و انتخاب شخصی که ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد، مسیر ادامه پیشرفت کشور را ترسیم خواهند کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره دلیل کاهش مشارکت در ادوار گذشته، تصریح کرد: اصلی‌ترین عامل کاهش مشارکت، پشت کردن به مردم در ادواری از مدیریت کشور بود. مردم در ادواری از مدیران کشور شنیدند که کلید حل مشکلات کشور در خارج از مرزهاست؛ طبیعتاً این نگاه موجب کاهش مشارکت در انتخابات می‌شود زیرا مردم احساس می‌کنند که حضور یا فقدان حضورشان در انتخابات تأثیری در اصلاح امور کشور ندارد. راهکار افزایش مشارکت این است که مردم را نسبت به نقش بی‌بدیل‌شان برای مدیریت کشور از طریق انتخاب درست آگاه سازیم. جمهوری اسلامی حقیقتاً به مردم باور دارد و حتماً مشارکت حداکثری، کارآمدی حداکثری را به دنبال دارد.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسش دیگری درباره دلیل کاندیدا نشدن سرپرست ریاست جمهوری در انتخابات، اظهار کرد: این تصمیم شخصی افراد است که باتوجه به وضعیت خود و شرایط و ضوابط ریاست‌جمهوری، در عرصه انتخابات وارد شوند یا خیر. به هرحال آقای مخبر به این جمع‌بندی نرسید که در انتخابات ثبت‌نام کند و بر این نکته نیز توجه داشت که اگر وارد رقابت انتخاباتی شود، شاید نتواند در این مدت و تا زمان استقرار رئیس‌جمهور جدید مسئولیت امور دولت را به نحو احسن انجام دهد و ورود در عرصه رقابت‌های انتخاباتی فرصت خدمت را از دولت و او به عنوان امانتدار شهید رئیسی بگیرد.

وی همچنین تاکید کرد: اخلاق‌مداری و احترام به مخالف، خط شهید رئیسی بود. کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری می‌گویند می‌خواهند خط شهید رئیسی را ادامه دهند، در همین مرحله انتخابات هم خودشان و هم ستاد و طرفدارانشان باید مسیر اخلاق و پرهیز از تنش با سایر داوطلبان را پی بگیرند که اگر غیر از این باشد، از خط شهید رئیسی فاصله گرفتند. ما باید اخلاق را از داوطلبان انتخابات مطالبه کنیم و نشان دهیم که اگر غیر اخلاقی عمل کنند، از چشم مردم می‌افتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته