دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

جزئیات مراسم چهلم شهدای خدمت اعلام شد/ راه‌اندازی جایزه ویژه «شهید جمهور» در جشنواره فجر

جزئیات مراسم چهلم شهدای خدمت اعلام شد  راه‌اندازی جایزه ویژه «شهید جمهور» در جشنواره فجر
رئیس ستاد بزرگداشت اربعین شهیدان پرواز اردیبهشت در نشستی به تشریح جزئیات مراسم چهلم شهدای خدمت پرداخت و گفت: علاوه بر مراسم اصلی که پنجشنبه ساعت ۱۷ در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، آیین یادبودی نیز از طرف خانواده شهید امیرعبدالهیان در حرم عبدالعظیم برگزار خواهد شد.
کد خبر : 918545

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی رئیس «ستاد بزرگداشت اربعین شهیدان پرواز اردیبهشت» ظهر امروز سوم تیرماه ۱۴۰۳ در نشست خبری با موضوع اعلام جزئیات مراسم چهلم شهدای خدمت به تشریح برنامه پرداخت.

بر اساس این گزارش، در این نشست مهدی رمضانی دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین روز درگذشت شهیدان پرواز و سیدمحمدهاشمی جانشین وزیر ارشاد هم حضور دارند.

در ابتدای نشست قطعه غلامرضا صنعتگر برای شهادت شهدای خدمت پخش شد. 

جزئیات مراسم چهلم شهدای خدمت اعلام شد/ راه‌اندازی جایزه ویژه «شهید جمهور» در جشنواره فجر

بنای ما تسهیل وجه مردمی مراسم گرامیداشت شهدای خدمت است

اسماعیلی در ابتدای نشست عنوان کرد: در کمال ناباوری به اربعین شهدای خدمت نزدیک می‌شویم و‌جامعه ما در فقدان رئیس جمهوری پرکار، پرتلاش و با کفایت مراسمی برگزار خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: از ابتدای اعلام خبر حادثه برای بالگرد رییس جمهور تا همه برنامه‌های تجلیل و تکریم در طول این دوره آنچه پیش از همه رخ داده و ملموس است میدان داری مردم است. خداوند این محبت را به واسطه اخلاص و خدمتگزاری خادمان ملت در روح و جان مردم ایران قرار داده است.

عالی رتبه ترین مقام مسئول در ارشاد گفت: بنای ما تسهیل وجه مردمی مراسم گرامیداشت است و پیش‌بینی‌ها در همین راستا است.

مصلای پنجشنبه 7 تیر میزبان چهلم شهدای خدمت خواهد بود/ سخنرانی سیدحسن نصرالله و دکتر علم الهدی

وی افزود: مراسم اصلی گرامیداشت شهدا را در تهران و مشهد خواهیم داشت، مراسم اصلی پنجشنبه ساعت ۱۷ در مصلی امام خمینی(ره) برپا می‌شود. صحبت‌های سید مقاومت حسن نصرالله خطاب به مردم ایران در آن برنامه پخش می‌شود و در ادامه همسر فاضل رئیس جمهور شهید دکتر علم الهدی سخنرانی خواهند داشت و در ادامه شاهد میان برنامه ها و تلاوت قران ادامه خواهیم بود.

اسماعیلی توضیح داد: برنامه دوم اربعین شهدای عزیز روز سه شنبه ۱۲ تیر در مشهد برپا خواهد شد. همزمان با برنامه تهران، در همه شهرها و روستاها ستادهای مردمی برنامه‌های متنوعی تدارک دیده‌اند.

آئین یادبود از طرف خانواده شهید امیرعبدالهیان پنجشنبه در حرم حضرت عبدالعظیم‌ حسنی

رئیس «ستاد بزرگداشت اربعین شهیدان پرواز اردیبهشت» با بیان اینکه در استان‌ها و تبریز مراسم گرامیداشت شهیدان پرواز برگزار خواهد شد، یادآوری کرد: هفته آینده حضور خانواده رئیس‌ جمهور شهید در عراق در نظر گرفته شده است تا با این حضور از حضور و زحمات اقشار مختلف عراق قدردانی کنند. همچنین آیین یادبود از طرف خانواده شهید امیرعبدالهیان نیز پنجشنبه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، برنامه‌های جانبی فرهنگی و هنری با موضوع شهیدان پرواز اردیبهشت نیز مدنظر است، از این رو برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری پیرامون موضوع شهیدان پرواز برگزار می‌شود.

جزئیات مراسم چهلم شهدای خدمت اعلام شد

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر

وی گفت: رونمایی از آثار تا برپایی نمایشگاه‌های عکس و آثار هنری در بازه زمانی یک هفته‌ای خواهیم داشت، وزارت امور خارجه هم با حضور ۱۴۰ مهمان خارجی برنامه‌های متنوعی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: چون دقیقا برنامه ها در روز هفت تیر برپا می‌شود از این رو یاد و خاطره شهدای هفت تیر هم گرامی داشته می‌شود. 

در ادامه کلیپی از آخرین حضور آیت الله شهید رئیسی در وزارت ارشاد پخش شد.

در ادامه بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران برگزار شد.

ثبت روز ۳۰ اردیبهشت به نام «خدمت مجاهدانه» در تقویم 

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نامگذاری روزی خاص در تقویم به نام شهدای خدمت، گفت: روز ۳۰ اردیبهشت به نام «خدمت مجاهدانه» در تقویم به ثبت رسیده و به زودی به نهایی خواهد شد.

جابه جایی‌های شائبه برانگیز وزیر ارشاد در روزهای پایانی دولت سیزدهم

اسماعیلی در پاسخ به سوال دوم خبرگزاری آنا درباره انتصابات شتابان این روزها و انتشار احکام متعدد در روزهای پایان کار دولت سیزدهم توضیح داد: هیچ جا به جایی نداشتیم، صندلی‌ها خالی بود، مثلا در شورای فرهنگ عمومی از آذرماه، دبیر انتخاب و اسفند رای و اردیبهشت ابلاغ شد، دبیر کارگروه مد و لباس هم باز از یک سال قبل قرار بود به ایتالیا اعزام شود، طبیعتا باید یک نفر انتخاب می‌شد و این دور از عرف نیست.

راه اندازی جایزه شهید جمهور در جشنواره فجر

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی جوایز با محوریت شهید جمهور گفت: تصمیماتی توسط همکاران درنظر گرفته شده است و در جشنواره‌های فجر جایزه ویژه شهید جمهور خواهیم داشت.

در بیش از ۶۰ کشور آئین یادبود رئیس جمهور و هیئت همراه برگزار شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری مراسم در سایر کشورها گفت: در بیش از ۶۰ کشور توسط رایزن های فرهنگی مراسم گرامیداشت برگزار شده است و در کشورهایی که ما نماینده نداریم هم به جهت ارادت به رئیس‌جمهور مراسم گرامیداشت برگزار شده است.

پخش مستند شهید رئیسی ساخته تهیه کننده گاندو

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر موضوع ۱۴ کتابی که پیش‌تر اعلام شده بود پیرامون رئیس‌جمهور منتشر شود گفت: بخش مهمی از ۱۴ کتاب گردآوری آثار هنری با موضوع رئیس‌جمهور است.

به گفته وی، مستند مجتبی امینی(دبیر سابق جشنواره فیلم فجر و تهیه کننده گاندو) با موضوع رئیس‌جمهور همزمان با اربعین به نمایش گذاشته می‌شود.

پیش از این محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در حکمی محمدمهدی اسماعیلی را به عنوان «رئیس ستاد برگزاری برنامه‌های بزرگداشت اربعین شهدای خدمت» منصوب کرده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته