دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رای اعتماد مجلس به «سیدعباس صالحی» برای وزارت ارشاد/ «صالحی امیری» وزیر میراث شد

رای اعتماد مجلس به «سیدعباس صالحی» برای وزارت ارشاد  «صالحی امیری» وزیر میراث شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۷۲ رای به سیدعباس صالحی برای وزارت ارشاد اعتماد کردند.
کد خبر : 928944

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدعباس صالحی با 272 رای موافق به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت چهاردهم انتخاب شد.

سیدعباس صالحی در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در 28 مهر 1395 بعد از استعفای وزیر وقت فرهنگ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب و در 17 مرداد 1396 از سوی حسن روحانی به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وی از 18 خرداد 1401 از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیرمسئول این روزنامه منصوب شد.

سید‌عباس صالحی شریعتی متولد 1342 در مشهد و دارای تحصیلات دکترای فلسفه است؛ وی دروس مقدماتی را در مدرسه موسوی‌نژاد و دروس سطح را در خدمت حجج‌اسلام صالحی، مدرسی و فلسفی گذراند، در حوزه علمیه قم از دروس آیت‌الله وحید خراسانی بهره‌مند شد، همچنین در مباحث فلسفی از ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی و حسن‌زاده آملی بهره برده است.

سردبیری مجله حوزه، مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خراسان، عضو هیئت مدیره و عضو هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی،‌ مدیرمسئول نشریه پژوهش‌های قرآنی، مدیر مسئولی و سردبیری نشریه «پگاه»‌، موسس سایت «دین آنلاین»‌ و... از دیگر سمت‌های اجرایی و علمی سید‌عباس صالحی بوده است.

رای اعتماد مجلس به «سیدعباس صالحی» برای وزارت ارشاد

در ادامه نمایندگان مجلس به سیدرضا صالحی امیری برای وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با 168 رای اعتماد کردند.

رای اعتماد مجلس به «سیدعباس صالحی» برای وزارت ارشاد

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته