دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1403 - 00:02
انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳؛

سالک: مناظره‌های انتخاباتی در راستای ارتقا و تعالی کشور انجام شوند

سالک: مناظره‌های انتخاباتی در راستای ارتقا و تعالی کشور انجام شوند
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: بیان مطالب در مناظره‌های انتخاباتی به‌گونه‌ای باشند که موجب تعالی و ترقی کشور و جامعه شوند نه اینکه کشور را تخریب کنند.
کد خبر : 917052

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدهای ریاست جمهوری اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق» منِ پیامبر مبعوث شده‌ام برای تمام کردن مکارم اخلاق بشری. از این حدیث چنین برداشت می‌شود که اساس، اخلاق انسانی و الهی است. این نکته بر هیچکس پوشیده نیست هر انسان عالم و متفکری باید رعایت کرامت افراد و احترام به دیگران را بر خود قرار دهد.

وی افزود: به طور کلی در بحث انتخابات منشور اخلاقی وجود دارد که باید مدنظر نامزدها قرار گیرد و در این منشور چند مطلب مهم مطرح هست؛ اول: بیان مطالب به‌گونه‌ای باشد که موجب تعالی و ترقی کشور و جامعه شود نه اینکه تخریب کشور را هدف قرار دهد. به هر حال این انتخابات می‌گذرد و یک نفر به ریاست جمهوری برگزیده می‌شود اما آن چیزی که باقی می‌ماند، توجه نامزدها به ارتقای کشور و یا تخریب کشور است. پس ضرورت دارد آقایان نامزدها تعالی، عزت و عظمت کشور را اولویت اصلی مناظرات و بحث و گفت‌وگوها قرار دهند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوم اینکه امکان دارد کسی در دوران مدیریتی خود خطاهایی داشته باشد و طبیعی هم است انسان در مدیریت اجرایی گاهی اوقات اشتباهاتی مرتکب شود ولی دلیلی ندارد اشتباهات کوچک را بزرگ جلوه داد و سخنانی مطرح شود که نشان از تخریب دیگری دارد. وقتی به این دو مسئله مهم توجه شود بی‌تردید موضوع سوم مطرح می‌شود و آن عبارت است از قضاوت مردم نسبت به اخلاق، رفتار، بیان و گفتار و برنامه‌های نامزدها، قضاوت مردم در اینجا خیلی حائز اهمیت است چون مردم میزان صبوری، شکیبایی و تحمل هریک از نامزدهای انتخاباتی را می‌سنجند و اینکه چقدر توانسته‌اند شبهات را با استدلال و منطق پاسخ دهند.

سالک بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند لنج‌پراکنی نکنید و حرف‌های بی‌ربط بر زبان نیاورید منبعث از یک واقعیت اسلامی و الهی است. 

وی با اشاره به کیفیت مناظرات و گفت‌وگوهای تلویزیونی نامزدها گفت: تا به امروز که مناظرات یک طرفه بوده و از آقایان نامزدها سؤال می‌پرسیدند و آنها هم پاسخ می‌دادند و باید منتظر مناظرات 6 نفره نامزدها ماند تا دید که چقدر به اخلاق پایبند هستند و برنامه‌محور عمل می‌کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری باید روی چند مسئله تمرکز جدی داشته باشند، اظهار کرد: فرهنگ یکی از موضوعات اصلی است که دیگر موضوعات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را پوشش می‌دهد و لذا نباید فرهنگ را قربانی دیگر مسائل کرد. موضوع دیگری که باید برروی آن تمرکز وجود داشته باشد مباحث مرتبط با اقتصاد، تجارت و معیشت مردم است به ویژه اینکه در سال جهش تولید مسائل اقتصادی باید مدنظر قرار داشته باشند و باید دقت کنند برنامه‌ها طوری بیان شوند که جامعه به سمت تولید ملی علاقه‌مند شوند و در نهایت نامزدهای انتخاباتی باید ارتباطات جهانی و بین‌المللی را جدی بگیرند و در این خصوص برنامه ارائه دهند و بگویند برای شکستن حلقه انزوایی که استکبار به دنبال آن است چه در چنته دارند؛ همانطور که شهید رئیسی با عضویت ایران در شانگهای و بریکس این حلقه را شکست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته