دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1403 - 18:21
ششمین روز تبلیغات تلویزیونی داوطلبان ریاست جمهوری؛

پزشکیان: برای نجات ایران همه باید مشارکت کنند/ اصلاحات بر اساس عدالت

پزشکیان: برای نجات ایران همه باید مشارکت کنند  اصلاحات بر اساس عدالت
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شعار دولت من «برای ایران با ایرانیان براساس حق و عدالت» است. ایران را یک گروه، یک دسته و یک جناح نمی‌توانند نجات بدهند همه باید مشارکت کنند. اصلاحات بر اساس عدالت معنا می‌دهد.
کد خبر : 917272

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز شنبه (۲۶ خرداد) به مدت یک ساعت مهمان برنامه «صف اول» شبکه یک سیما بود.

وی در این برنامه ضمن بیان محور‌ها و برنامه‌های خود اظهار کرد: من مهرماه ۱۳۳۳ در مهاباد به دنیا آمدم و تا سیکل در مهاباد بودم. در ارومیه به هنرستان رفتم و دیپلم هنرستان گرفتم. خدمت رفتم و یکسال و نیم در زابل بودم سپس به مهاباد برگشتم و وارد دانشگاه پزشکی شدم و این دوره ۱۰ سال طول کشید تا به پایان برسد به دلیل اینکه انقلاب شد.

پزشکیان عنوان کرد: بعد وارد جبهه جنگ شدم و در پشت صحنه‌ها و پشت جبهه حضور داشتم. بعد از جنگ، حدود سه سال از تحصیل بازماندم و مدیریت جهاد دانشگاهی را بر عهده گرفتم. بعد از آن به تحصیل ادامه دادم. از همان ابتدا نگاهم و تصورم این بود که انقلاب کردیم تا محرومان به آسایش برسند. سپس آزمون جراحی دادم و قبول شدم و در جراحی عمومی نفر دوم امتحانات کتبی شدم.

وی اضافه کرد: ازدواج کردم و همسر مرحومم نیز درس‌خوان و قابل اعتماد بود. پس از آن فوق تخصص جراحی قلب گرفتم و همسرم نیز در بیمارستان شریعتی فوق تخصص نازایی گرفت. در تصادفی همسرم و یکی از فرزندانم را از دست دادم و از آن پس پدر و مادر فرزندانم بودم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در کسوت وزیر، معاون وزیر و نماینده مجلس فعالیت کرده است، گفت: ما اوایل انقلاب که مسئولیت گرفتم هیچ شخصی را بیرون نکردم، زیرا خود را در جایگاه قاضی قرار نمی‌دیدم و تصمیم سیاسی نمی‌گرفتم درحالی‌که انقلاب شده بود و قدرت داشتم. هیچ‌گاه به استاد خود بی‌احترامی نمی‌کردم.

وی در رابطه با شاخص موفقیت خود برای حل مسائل مردم، گفت: ما انقلاب کردیم که به مردم خدمت کنیم. برای این کار تجربه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را رصد و برای ساختار، مدیریت و برنامه باید فکر می‌کردم. امکانات کمی داشتیم و زبان، نگاه ما و مسئولان مشترک نبود و زیرساخت‌ها و منابع نیز پاسخگو نبود.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه زمان جنگ مسئول تیم‌های اضطراری شدم، گفت: در تمامی عملیات لشکر عاشورا حضور داشتم.

پزشکیان افزود: در حین جنگ، انقلاب فرهنگی شد و اعتصاب و بسته شدن دانشگاه‌ها از دانشکده ما آغاز و سپس دیگر دانشگاه‌ها تعطیل شد.

وی بیان کرد: اوایل انقلاب که مسئول گزینش دانشگاه شدم هیچ کسی را اخراج و با هیچ استادی برخورد نکردم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: خودم را در جایگاه قاضی قرار ندادم با اینکه انقلاب بود و قدرت داشتم و می‌توانستم همه کاری بکنم ولی به هیچ استادی بی احترامی نکردم در حالی که در دانشگاه‌های دیگر اساتید را اخراج می‌کردند.

پزشکیان ادامه داد: در آن شرایط بسیاری از روستا‌ها خانه بهداشت نداشت بنابراین اعلام کردم که می‌خواهیم در عرض ۲ ماه، ۵۰۰ خانه بهداشت به نام ۵۰۰ شهید بسازیم که در این رابطه ۶۳۰ خانه بهداشت را طی مدت ۶ ماهه به اتمام رساندیم و من و بچه‌هایم در روستا‌ها کارگری می‌کردیم.

وی یادآورشد: سال بعد ۵۰ مرکز بهداشتی ساختیم و همه این اقدامات باعث شد معاون وزیر شوم و سپس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شدم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه مدیران ما تصور نمی‌کردند یک رئیس دانشگاه و جراح قلب فرزندانش را برای کارگری به روستا ببرد، افزود: مریض نباید به خاطر نداشتن پول، خانه و زندگی خود را بفروشد. مریض وقتی وارد بیمارستان می‌شود نباید به جز بیماری دغدغه دیگری داشته باشد. امروزه بیماران در بیمارستان‌ها به خاطر نداشتن پول گرفتار هستند.

پزشکیان بیان کرد: شعار دولت من «برای ایران با ایرانیان براساس حق و عدالت» است. ایران را یک گروه، یک دسته و یک جناح نمی‌توانند نجات بدهند همه باید مشارکت کنند. اصلاحات بر اساس عدالت معنا می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم تا بر اساس عدالت با حقوق مناطق مختلف کردستان، لرستان، بلوچستان و سیستان، خوزستان برخورد شود، اظهار کرد: من به عنوان یک انسان حق دارم انتخاب کنم چگونه زندگی کنم و چگونه بپوشم و چگونه راه بروم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: نباید حقوق افراد را ندیده بگیریم، اگر اجازه دهیم حق شان را داشته باشند ما دعوایی نداریم.

پزشکیان ادامه داد: قانون میثاق مشترک جامعه است که همه باید به آن پایبند باشند، اما اگر قانونی بنویسیم که حقوق عده‌ای را نادیده بگیرد اجرای قانون با مشکل مواجه می‌شود.  

سه قوه باید به قانون پایبند باشند 

وی تصریح کرد: وقتی قانون مبتنی بر عدالت باشد، قوای مختلف نباید با هم اختلاف داشته باشند. باید به چیزی که نوشتند و تبدیل به قانون کرده‌اند پایبند باشند.

پزشکیان ادامه داد: مشکلات جامعه زایده آن است که آدم‌های درست را در جای درست قرار ندادیم.

وی با اشاره به اینکه برای کشورم در چهارچوب حق و عدالت کار کردم، یادآور شد: مگر می‌شود از حق و عدالت صحبت کنیم و با کسی که حق را می‌گوید برخورد کنیم. در این جامعه دانشجو اعتراض کرده، اما او را بیرون و تحریمش کردند و به او اَنگ چسباندند، ما باید خودمان را اصلاح کنیم، نه اینکه با او برخورد کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: جامعه نمی‌تواند به صلاح برسد مگر آنکه حاکمان صالحی داشته باشد و هیچ حاکم صالح و دستکاری در صلاح نمی‌ماند مگر آنکه ملت در برابر او مطالبه‌گر باشند، زیرا قدرت به سمت دیکتاتوری لغزندگی دارد لذا باید اجازه بدهیم جامعه مطالبه‌گر باشد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: حق نداریم به خاطر مطالبه‌گری کسی را زندانی و اخراج کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته