دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1403 - 19:12
گردهمایی روحانیون حامیان پزشکیان؛

منتجب‌نیا: «تفکر امام» مظلوم واقع شده است/ ظریف: تحریم‌ها قربانی‌ای جز اقشار آسیب‌پذیر ندارد

منتجب‌نیا: «تفکر امام» مظلوم واقع شده است  ظریف: تحریم‌ها قربانی‌ای جز اقشار آسیب‌پذیر ندارد
عضو ستاد مسعود پزشکیان با اشاره به اینکه تفکر امام مظلوم واقع شده است و چیزی که امام از آن احساس خطر می‌کرد در حال رشد و توسعه است، گفت: کسی که می‌گوید نیاز به رأی حداقلی داریم و رای حداکثری نیاز نداریم نمی‌تواند دم از امام بزند.
کد خبر : 918879

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، گردهمایی روحانیون حامی مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در حسینیه جماران برگزار شد.

در این گردهمایی، محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه و عضو ستاد پزشکیان، رضا صالحی امیری عضو ستاد پزشکیان، علی یونسی، وزیر اطلاعات در دولت اصلاحات، رسول منتجب نیا دبیر کل حزب جمهوریت، احمد مازنی نماینده ادوار مجلس و تعداد دیگری از فعالان و چهره‌های سیاسی اصلاح طلب حضور دارند.

مردم نقصان جمهوری اسلامی را به اسم روحانیت می‌نویسند

رئیس ستاد روحانیون مسعود پزشکیان گفت: وظیفه نخبگان تعدیل تندروی‌ها و کندروی‌هاست. اگر مراجع فکری تابع احساسات شوند کار کشور به هرج و مرج می‌کشد.

مهدی شیخ با اشاره به اینکه رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود، اضافه کرد: ما زیر آوار قرن‌ها توسعه نیافتگی و استبدادزدگی نهادینه شده مانده‌ایم. کسی که زیر آوار است باید از هر روزنه‌ای بهره برد و آن را به تدریج بزرگ کند. انتخابات همان روزنه است.

وی یادآور شد: اکنون که فردی پاکدست و شجاع مثل آقای پزشکیان را داریم باید قدردان باشیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مردم نقصان جمهوری اسلامی را به اسم روحانیت می‌نویسند و همین امر مسئولیت ما را سنگین می‌کند. اگر روحانیت امر به معروف حاکمان را از یاد ببرد خود شریک در فساد محسوب می‌شود.

باید با تفکر انحرافی و ارتجاعی مقابله کنیم

رسول منتجب‌نیا نماینده ادوار مجلس نیز در این برنامه گفت: فضای ملکوتی حسینیه جماران یادآور فرمایش حضرت امام است که میزان رای ملت است. ما امروز در آستانه یک تحول هستیم. پس از سال‌ها یاس و ناامیدی به خصوص در سال‌های اخیر یک روزنه امیدی به سوی مردم باز شده و یک نسیم الهی در حال وزیدن است.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی قرار گرفتیم که همه دم از امام می‌زنند. اما بسیاری از مدعیان طرفداری از امام قلباً و عملاً با امام نیستند.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه تفکر امام مظلوم واقع شده است و چیزی که امام از آن احساس خطر می‌کرد در حال رشد و توسعه است، اضافه کرد: کسی که می‌گوید نیاز به رأی حداقلی داریم و رای حداکثری نیاز نداریم نمی‌تواند دم از امام بزند. کسی که هر روز یک عده را از قطار انقلاب پیاده می‌کند و مردم را دسته‌بندی می‌کند نمی‌تواند دم از امام بزند.

منتجب نیا بیان داشت: امام می‌فرمود همه با هم هستیم. چرا این صف بندی‌ها وجود دارد؟ پشت به مردم کردن یعنی شکست و سقوط نظام. به مردم برگردید. نظام نیاز به رأی حداکثری مردم دارد.

وی با بیان اینکه این افراد امروز در زوایای حاکمیت نفوذ کردند. در دولت و مجلس نظام را تضعیف می‌کنند، یادآور شد: روحانیت طرفدار آزادی است و در خط امام است. خط امام خط پیشرفت و تکامل است. ما باید روشنگری کنیم و توجیه‌گر خلاف‌های مسئولان نباشیم.

این نماینده ادوار مجلس اضافه کرد: ما باید با تفکر انحرافی و ارتجاعی مقابله کنیم. حفظ نظام یکی از ابعادش انتقاد کردن است. حمایت مطلق تخریب نظام است.

وی عنوان کرد: مردم آماده‌اند که حرف آخر را بشنوند و وارد صحنه شوند. به مردم بگوییم اگر می‌خواهید سربلند باشید باید رای دهید وگرنه به جای شما رای می‌دهند. امیدوارم هفته آینده جشن پیروزی آقای پزشکیان را برگزار کنیم.

محمد جواد ظریف نیز در این گردهمایی با بیان سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرخم گفت: بسیار مناسب است که بعد از عید غدیر به نیت ۱۴ معصوم وارد انتخابات می‌شویم.

وی با بیان اینکه امام عاشق مردم بود و به مردم اعتقاد و باور داشت، افزود: این مردم هستند که کشور را نگه داشته‌اند. ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس در سال ۶۲ به نقش برجسته مردم اشاره فرمودند که اگر به مردم متکی نباشیم، هیچ نداریم. این مردم هستند که ما را نگه داشته‌اند. امام چه خوب و زیبا می‌فهمید؛ هر روز نظریه پردازان روابط بین‌الملل در دعوای شرق و غرب گرفتار بودند، اما امام به نقش مردم اشاره می‌کرد.

عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هر بار بر پرشور بودن انتخابات و سلامت آن تاکید کردند. این شور این بار می‌تواند متبلور شود. البته خوشحال نیستیم که افرادی تایید نشدند، اما خوشحال هستیم که رقابت وجود دارد. حجت بر ما تمام شده و نمی‌توانیم دیگر در خانه بنشینیم.

ظریف با بیان اینکه کسانی که تحریم را تبلیغ می‌کنند، چند گروه هستند، تصریح کرد: گروهی جیره خوار خارج هستند و کمر به نابودی این سرزمین بسته‌اند و مدعی حقوق مردم هستند. دروغی از این بزرگ‌تر وجود ندارد. آنها مبلغ حمله به ایران هستند. اگر حمله شود جز همین مردم کشته می‌شوند؟

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان تأکید کرد: تحقیقات ثابت کرده تحریم‌ها قربانی جز اقشار آسیب‌پذیر ندارد. تحریم به اقشار ثروتمند و زمامداران ضربه نمی‌زند. آنها از تحریم ارتزاق می‌کنند. حقوق می‌گیرند و شما را تشویق می‌کنند که در انتخابات شرکت نکنید.

وی تصریح کرد: گروهی دوست دارند شما شرکت نکنید تا رأی بیاورند. این مردم نشان دادند در برابر تجاوز همیشه ایستاده‌اند، ایرانی هیچ وقت در برابر خارجی خم نشده است و با ایرانی باید با زبان تکریم صحبت کرد.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه ما باید نشان دهیم که شایسته احترام هستیم، افزود: ما با صندوق انتخابات قهر نمی‌کنیم، چون هیچ درآمدی برای مردم نخواهد داشت. سه انتخابات گذشته این موضوع را ثابت کرد.

ظریف تصریح کرد: جلیلی گفته بود اگر روحانی رئیس جمهور نبود FATF را می‌پذیرفتم. حالا می‌خواهیم کشور را دست این افراد بدهیم که حاضر شدند به خاطر منافع جناحی به مردم فشار بیاورند؟!

وی با تاکید براینکه ما امروز در برابر یک انتخاب تاریخی قرار داریم، اظهار کرد: می‌گویند رأی دادن به معنای تایید است. می‌خواهند بگویند. رای شما اثری ندارد. تصمیم را گرفته‌اند. شما چقدر ساده‌اید. چرا ناخودباوری را به ما تزریق می‌کنند؟ خودباوری میراث امام (ره) است. مردم ایران عزت‌مند هستند.

عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان با بیان اینکه قاعده ما بر تندروی نیست و تندروی نشانه احساس ضعف است، افزود: فرق می‌کند چه کسی در پاستور باشد. فرق می‌کند کسی که آنجا نشسته خود را قربانی کشور کند یا کشور را قربانی خود کند.

ظریف اظهار کرد: توافق شجاعت می‌خواهد، توافق نکردن شجاعت نمی‌خواهد. وقتی توافق نمی‌کنید از جیب مردم خرج کرده‌اید. بابت کار نکردن، کسی مواخذه نمی‌شود.

وی به ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: رئیس‌جمهور باید راستگو باشد. پزشکیان صادق است و بی‌جهت قولی نمی‌دهد. دیگران قول طلا و زمین و گوشت می‌دهند. چند تن طلا از کجا می‌خواهند بیاورند؟ امشب هم درباره سیاست خارجی چه دروغ‌هایی می‌خواهند بگویند.

وی افزود: رئیس‌جمهور باید پاکدست باشد پزشکیان پاکدست است و او تا کنون یک ریال از مریض پول نگرفته است.

وزیر اسبق امور خارجه تاکید کرد: پزشکیان می‌گوید من از نظرات متخصصین را دریافت می‌کنم. عده‌ای به او تهمت زدند که تخصص و سابقه ندارد، در حالی که او متخصص و مجرب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته