دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1403 - 13:47
سرلشکر سلامی در آیین شهدای پرواز اردیبهشت:

«موقعیت و مقام» امیرعبداللهیان را تغییر نمی‌‎داد

«موقعیت و مقام» امیرعبداللهیان را تغییر نمی‌‎داد
فرمانده کل سپاه با اشاره به ویژگی‌های وزیر شهید گفت: «موقعیت و مقام» امیرعبداللهیان را تغییر نمی‌‎داد.
کد خبر : 917179

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران امروز (شنبه) در گرامیداشت وزیر امور خارجه شهید امیرعبداللهیان اظهار کرد: شهید امیرعبداللهیان یک شخصیت بسیار جذاب و معیار و الگو داشت که قابلیت تکثیر در وجود و شخصیت کسانی که می‌خواهند در آینده سکاندار سیاست خارجی باشند داشت.

وی با تأکید بر اینکه عظمت و بزرگی یک کشور به عظمت شخصیت‌هایی است که در آن زندگی می‌کنند، گفت: به جرأت می‌گویم شجاعت سیاسی بسیار فراتر از شجاعت نظامی است، شهید امیرعبداللهیان هم شجاعت اخلاقی داشت هم سیاسی.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان و همکاران او دست به کار‌های بزرگی زدند و کارنامه درخشانی در سیاست خارجی ایران ایجاد شد. حرکت وزارت خارجه حرکت روی مین بود، چون همه جا را مین گذاری کرده بودند.

سرلشکر سلامی همچنین گفت: عضویت در بریکس و شانگهای و کاهش تنش و رفتار عادلانه با همسایگان از دستاورد‌های دولت سیزدهم و  دستگاه دیپلماسی بود. نگاه متوازن به شرق و غرب نگاه درست دستگاه دیپلماسی دولت شهید رئیسی بود.

وی افزود: وارد کردن منطق عدالت در سیاست خارجی در حالی که جهان قدرتمند به منطق قدرت اعتقاد دارد از ابتکارات جدید سیاست خارجی ما بود. این منطق به ما مشروعیت سیاسی می‌بخشید.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: شهید امیرعبداللهیان تنها وزیر خارجه‌ای بود که شجاعانه با رهبران مقاومت دیدار و از آنها حمایت می‌کرد. شهید امیرعبداللهیان و همکاران او دیپلماسی مقاومت را هم توانستند رونق ببخشد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: واقعاً امیرعبداللهیان عین دستگاه سیاست خارجی جبهه مقاومت عمل می‌کرد عین اینکه وزیر خارجه فلسطین هم است و از آن مظلومیت‌ها به خوبی دفاع می‌کرد. شهید امیرعبداللهیان می‌توانست اقتدار دفاعی را به گفتمان سیاسی تبدیل می‌کرد.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی دولت شهید رئیسی با ما همراه و گاهی جلوتر از ما بود. حوادث فتنه انگیز سال ۱۴۰۱ خیلی به اعتبار و اقتدار سیاسی ما لطمه وارد کرد؛ ترمیم آن مهم بود. دشمنان دنبال شدت بخشیدن به انزوای سیاسی کشور بود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در عملیات وعده صادق ما موشک می زدیم اما کافی نبود باید یک دیپلماسی قدرتمند، پرتاب این موشک ها را به  مشروعیت یک تهاجم پیوند می زد برای همین موفق بودیم و سربلند از میدان بیرون آمدیم، اظهارکرد: هیچ چیزی جز شهادت نمی‌توانست اجر و پاداش جهاد آقای امیرعبداللهیان در وعده صادق باشد. آقای امیرعبداللهیان در اوج فراز زندگی خود یک جهاد به نام وعده صادق انجام داد.

سرلشکر سلامی گفت: ممکن است خیلی‌ها «وعده صادق» را به عمل ما نسبت بدهند اما واقعا آنچه که در صحنه سیاسی عمل صادق اتفاق می افتاد هیچ دست کمی از عمل نظامی ما نداشت. شهید امیرعبداللهیان به اجر وعده صادق به شهادت رسید.

وی ادامه داد: روزی که وعده صادق تمام شد تقدیرنامه ای برای امیرعبداللهیان در تاریخ 3 اردیبهشت 1403 نوشته بودم. با ایشان هماهنگ کردیم که در وزارت خارجه خدمت ایشان برسیم که گفتند من دارم پاکستان می‌ روم  پس از بازگشت به سپاه می آیم. ایشان سفر را انجام دادند و به خاطر گرفتاری های پی در پی توفیق و فرصت پیدا نکردیم که این تقدیرنامه را به ایشان بدهم. من امروز قضای آن را به جا می آورم.

در حال تکمیل...

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته