دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرلشکر سلامی در چهلم شهدای خدمت مطرح کرد:

امیرعبداللهیان شخصیت معیار در سیاست خارجی و دیپلماسی

امیرعبداللهیان شخصیت معیار در سیاست خارجی و دیپلماسی
فرمانده‌کل سپاه با تأکید بر اینکه امیرعبداللهیان زبان دیپلماسی مقاومت را به خوبی می‌دانست، گفت: شهید امیرعبداللهیان از منافع ملی ما دفاع می‌کرد و هیچ کجا هراس نداشت و این خصیصه او را به شخصیت معیار سیاست خارجی در عرصه دستگاه دیپلماسی کشور تبدیل کرد.
کد خبر : 919246

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار حسین سلامی صبح امروز در حاشیه آیین بزرگداشت اربعین شهید امیرعبداللهیان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهید امیرعبداللهیان اهداف نظام ما را در مناسبات بین‌المللی بیان می‌کرد و در گسترش مناسبات سیاسی کشور ما با کشورهای دیگر و نهادهای بین‌المللی وجه تعیین‌کننده‌ای داشت.

وی افزود: این وزیر شهید در گشایش روابط با همسایگان و هم غیرهمسایگان و نیز عضویت کشور ما در نهادهای بین‌المللی مثل سازمان همکاری شانگهای و بریکس نقش تعیین‌کننده‌ای داشت. شهید امیرعبداللهیان شخصیتی انقلابی داشت که می‌توانست زبان دیپلماسی را با منطق انقلاب اسلامی ترکیب کند.

فرمانده‌کل سپاه ادامه داد: موضع‌گیری‌های او هم انقلابی بود و هم در چارچوب قواعد و معیارهای عادلانه روابط بین‌الملل بود و معتقد به اصل عدالت در مناسبات جهانی بین ما و کشورهای دیگر معتقد بود.

سردار سلامی با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان زبان دیپلماسی مقاومت را به خوبی می‌دانست و در این زمینه مهارت داشت، تصریح کرد: مهارت‌ها و اقتدار او و ادب او در مذاکرات و محتوای منطقی که ارائه می‌‌کرد، همیشه یک برتری در ارتباطات با سایر کشورهای دیگر از لحاظ قدرت منطق ایجاد می‌کرد.

وی گفت: شهید امبرعبداللهیان شخصیتی بسیار نجیب و باوقار بود که خداوند اجر همه زحمات و تلاش‌های او را شهادت قرار داد. این وزیر شهید در کارهای بزرگی مثل عملیات وعده صادق درخشش منحصر به فرد و ممتازی داشت و کاملاً توانست مشروعیت ما را در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به مقامات سیاسی کشورهای دیگر منتقل کند و برای مشروعیت اقدام ما اثر و قدرت نفوذ خوبی را ایجاد کرد و در این زمینه بسیار همراه بود.

سردار سلامی گفت: این شهید بزرگوار از شخصیت‌هایی بود که هم شجاعت و هم منطق سیاسی و هم ابتکار عمل سیاسی را با یکدیگر ترکیب کرد و مهارت دیپلماتیکی را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از خود نشان دهد.

فرمانده‌کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان به خوبی از منافع ملی ما دفاع می‌کرد و هیچ کجا هراس نداشت و این خصیصه او را به شخصیت معیار در عرصه سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی کشور تبدیل کرده بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته