دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1403 - 17:00

پیامی فراتر از حج/ «فریاد برائت از صهیونیسم» جهان‌شمول است

پیامی فراتر از حج  «فریاد برائت از صهیونیسم» جهان‌شمول است
مقام معظم رهبری امروز در پیامی به کنگره عظیم حج، ملت‌های آزاداندیش جهان را به بیداری اسلامی فراخواندند و موضوع برائت و نفی و پرهیز از رژیم کودک‌کش اسرائیل را موضوعی دانستند که باید در همه کره خاکی و در بین همه اقشار مردم تسری پیدا کند.
کد خبر : 917250

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا- عماد نجار: همانند هرسال به مناسبت کنگره عظیم و پرشکوه حج، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی، رهنمود‌های خود را برای امت اسلامی در سرتاسر جهان اعلام داشتند که امسال این پیام با مضمونی بسیار روشن و دقیق بر مسئله غزه و لزوم برائت از رژیم صهیونیستی و آمریکا تکیه داشت.

ایشان با اشاره به اوج جنایات انجام‌شده در غزه توسط رژیم صهیونیستی و حامیانش، که در رأس آنها آمریکا یا همان لقب صحیح شیطان بزرگ قرار دارد، این فاجعه انسانی را جزء بزرگ‌ترین جنایات تاریخ بشریت دانستند و دو عامل «گستره انسانی» و «قوت عاملِ معنوی اسلام» را دو جانبِ فریضه حج برشمردند.

نگاه مقام معظم رهبری همواره یک نگاه جهانی بوده است و ایشان در هر برهه از زمان قشر خاصی را هدف پیام‌های خود قرار می‌دهند. اکنون، ایشان ملت‌های آزاداندیش جهان را به بیداری اسلامی فراخواندند و موضوع برائت و نفی و پرهیز از رژیم کودک‌کش اسرائیل را موضوعی دانستند که باید در همه کره خاکی و در بین همه اقشار مردم تسری پیدا کند.

گستره جمعیتی مسلمانان جهان و موضوع برائت از مشرکین در کنار تفکر جهان‌شمول بودن انزجار از رژیم صهیونیستی، یک پتانسیل بزرگ و جهانی برای نابودی ظلم و ایجاد تفکر ناب جمهوری اسلامی یعنی ساخت تمدن نوین اسلامی در سطح جهانی خواهد بود

شاید این زمان بهترین زمان برای برملا کردن چهره ضد انسانی و وحشی صهیونیست بین‌المللی باشد که سال‌ها امپراتوری رسانه‌های صهیونیستی و حکومت‌های وابسته و تحت امر آنها مانع از افشای آن می‌شدند. طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی در این دوران توانست آنچه در دنیا دیده نشده بود و همواره سانسورچیان رسانه‌ها مانع از انتشار آن بودند، برای جهان آشکار کند.

حاصل این افشاگری را در تجمعات و راهپیمایی‌های بیشمار مردم در شهر‌ها و کشور‌های جهان می‌توان مشاهده کرد. راهپیمایی در حمایت از فلسطین دیگر به کشور‌های محور مقاومت مختص نیست بلکه علاوه بر خیابان‌ها و شهر‌ها به دانشگاه‌ها و استادیوم‌های ورزشی هم رسیده و اکنون حتی هنرپیشگان هالیوودی علیرغم تهدید‌هایی که می‌شوند در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی مصاحبه می‌کنند. دیگر فقط ورزشکاران ایرانی و برخی ورزشکاران مسلمان و معتقد نیستند که در برابر تیم‌های ورزشی اسرائیل مسابقه نمی‌دهند بلکه بسیاری از تیم‌های اروپایی و آمریکایی و آسیایی و آفریقایی هم با افتخار اعلام می‌کنند که در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین حاضر نیستند در برابر تیم‌های اسرائیلی مسابقه بدهند و ننگی مضاعف بر چهره پلید صهیونیست می‌کوبند.

در بخش دیگری از پیام امروز صبح، مقام معظم رهبری به موضوع مناسک حج و میزان تأثیرگذاری این مناسک بر ایمان مسلمانان و هراس دشمنان اسلام پرداختند. راز و رمز‌های پیچیده حج در کنار آرامش اخلاقی و بیزاری از دشمنان و جبهه‌گیری مقتدرانه در برابر بدخواهان اسلام موضوعی است که در قرآن هم به آن پرداخته شده است.

گستره جمعیتی مسلمانان جهان، عمق تفکر و اعتقاد و موضوع مناسک حج و زمان برائت از مشرکین در کنار تفکر جهان‌شمول بودن انزجار از رژیمی که بی‌مهابا زنان و کودکان بی‌دفاع را هدف قوی‌ترین و جدیدترین سلاح‌های کشتارجمعی قرار می‌دهد، یک پتانسیل بزرگ و جهانی برای نابودی ظلم و ایجاد تفکر ناب جمهوری اسلامی یعنی ساخت تمدن نوین اسلامی در سطح جهانی خواهد بود.

تمدنی بر پایه ظهور و عدل، تمدنی با برچیدن خرافات و تفکرات منسوخ و نفوذی، تمدنی که چهره واقعی اسلام ناب را نشان دهد و تمدنی که جهان‌شمول و مطلوب همه ملت‌ها باشد تا بتوان امت واحده را تشکیل داد. به‌طور دقیق فرمایشات مقام معظم رهبری به همین مسئله امت واحده و حرکت به‌سوی تشکیل تمدن نوین اسلامی پرداخته و اینکه نگاه به مسائل و رخداد‌ها باید در سطح جهانی باشد. به‌عنوان نمونه مسئله اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش دیگر مختص یک فرد و حزب و دولت و فرقه مسلمان نیست و باید در قول و عمل همه، شامل ملت‌ها و دولت‌ها دیده شود و باعث تنگ‌تر شدن عرصه بر این جنایتکاران و ددمنشان باشد.

نگاه جهان‌شمول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همواره در همه مسائل ساتر است و به همین دلیل ایشان چندین بار نامه‌هایی را برای اقشار و افراد مختلف در جهان نگارش کردند. این نگاه در موضوع حمایت از مستضعفین هم موجود است و گسترش تفکر تقویت و حمایت از جبهه جهانی مستضعفین هم یکی دیگر از دغدغه‌های ایشان است که نمونه آن نیز گسترش یاران مقاومت در اقصی نقاط جهان است.

باید به فرازی از فرمایشات رهبر عالی‌قدر جمهوری اسلامی ایران نیز بپردازیم که مقتدرانه و باصلابت دستور حمایت از مردم مظلوم فلسطین را می‌دهند و از استقامت و پایداری مردم غزه با عنوان «مقاومت پولادین فلسطین و مردم صبور و مظلوم غزه» نام می‌برند. یادمان نمی‌رود دورانی را که برخی از مسئولین همواره ضمن پرهیز از اعلام حمایت فلسطین، این اعلام مختصر حمایتی را تنها به حمایت معنوی بسنده می‌کردند؛ و این اعلام شجاعانه و مقتدرانه که باتدبیر و آینده‌نگری نیز همراه بود را اولین بار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای داشتند و فرمودند که جمهوری اسلامی ایران به‌طور همه‌جانبه از مقاومت حزب‌الله و فلسطین دفاع می‌کند. متن دقیق بیانات: ما در قضایای ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزی جنگ سی‌وسه روزه و پیروزی جنگ بیست‌ودو روزه بود. بعدازاین هم هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابایی هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته