دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تدابیر ستاد مدینه حج ۱۴۰۳ برای احتمال تأخیر در پرواز حجاج ایرانی

تدابیر ستاد مدینه حج ۱۴۰۳ برای احتمال تأخیر در پرواز حجاج ایرانی
علی اصغری گفت: عملیات انتقال حجاج ایرانی از فرودگاه بین‌المللی مدینه منوره به کشور بدون مشکل خاصی در جریان و تدابیر لازم برای پرواز‌هایی که احتمالاً سه ساعت به بالا تأخیر داشته باشند، اتخاذ شده است.
کد خبر : 918463

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی اصغری، رئیس ستاد مدینه حج ۱۴۰۳ گفت: زائرانی که بعد از انجام اعمال و مناسک حج از مکه مکرمه به سمت مدینه می‌آیند، دو گروه هستند، گروه نخست زائران مدینه قبل هستند که به عنوان پروازهای ترانزیت و طبق برنامه زمانبندی شده از مکه وارد مدینه  و از طریق فرودگاه مدینه عازم کشور می‌شوند.

وی افزود: تعداد این زائران حدود 17 هزار نفر است که در طول 5 روز منتقل می‌شوند که از دیروز(اول تیرماه) آغاز شده است و تا روز سه‌شنبه(5 تیرماه) ادامه دارد.

اصغری اضافه کرد: نخستین گروه از حجاج مدینه بعد نیز که اعمال و مناسک خود را در مکه انجام داده‌اند، از روز 31 خردادماه وارد شهر پیامبر(ص) شدند و به طور متوسط روزانه 2 هزار نفر وارد مدینه می‌شوند و تا الان 13 هتل از 19 هتلی که قرار است پذیرای حجاج مدینه بعد باشد، وارد مدار شده و تا دو روز آینده از تمامی هتل‌هایی که باید پذیرای زائران مدینه بعد باشند، استفاده خواهد شد.

رئیس ستاد مدینه حج ۱۴۰۳ گفت: تا 18 تیر تمامی زائران مدینه بعد وارد شهر پیامبر(ص) خواهند شد و هر گروهی پس از 5 روز اقامت در شهر پیامبر(ص)، از طریق فرودگاه مدینه عازم ایران اسلامی می‌شوند.

اصغری تصریح کرد: پروازهای حجاج ایرانی از فرودگاه مدینه منوره روزانه 17 پرواز است که به صورت پی در پی توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام می‌شود و احتمالا با تأخیرهایی مواجه خواهیم بود، چرا که همزمان پروازهای جده نیز توسط همین شرکت در حال انجام است، اما تأخیرها تاکنون زیاد و برای حجاج آزاردهنده نبوده است.

وی گفت: اگر تأخیرها در حد سه تا چهار ساعت باشد، حجاج بلافاصله در یک هتل که برای این موضوع در نظر گرفته شده،‌ اسکان داده می‌شوند و اگر نیاز به هتل بیشتری احساس شود، تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد.

علی اصغری به مشکل برخی کاروان‌های ایرانی برای ورود به روضه مشرفه در مسجدالنبی(ص) اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار دو کاروان ایرانی که مجوز زیارت روضه مشرفه را داشتند، اعلام کردند که مسئولان عربستان به بهانه این که این مجوزها استفاده شده، مانع از ورود آن‌ها شدند که ما بلافاصله از طریق وزارت حج و عمره عربستان پیگیر این موضوع شدیم.

وی گفت: تاکنون یکی از این دو کاروان موفق به ورود به روضه مشرفه شده و پیگیر ورود کاروان دوم نیز هستیم و در همین راستا با مسئولان وزارت حج عربستان در امور زیارت صحبت کردم که وی قول مساعدت داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته