دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1403 - 13:55

پوتین: جهان به نقطه بی‌بازگشت نزدیک شده است

پوتین: جهان به نقطه بی‌بازگشت نزدیک شده است
رئیس‌جمهور روسیه با ارائه پیشنهادی مبنی بر ایجاد نظم امنیتی جدید برای منطقه اوراسیا گفت: خودخواهی و تکبر کشور‌های غربی به وضعیت فعلی منجر و جهان به نقطه بی‌بازگشت نزدیک شده است.
کد خبر : 917001

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ریانووستی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با سخنرانی در جمع مقام‌های ارشد وزارت خارجه این کشور، گفت: جهان به‌سرعت در حال تغییر است و دیگر چه در عرصه سیاست جهانی و چه در عرصه‌های اقتصادی و رقابت فناوری به شکل سابق برنخواهد گشت.

او در بخشی از اظهارات خود با اشاره به اشتیاق کشور‌ها برای پیوستن به بریکس گفت: برای روسیه علاقه فزاینده کشور‌ها به فرمت بریکس مشهود و مشخص است. روسیه ورود آسان شرکت‌کنندگان جدید در بریکس را تسهیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: پایه‌های یک نظم جهانی چندقطبی بر اساس واقعیت جدید در حال شکل‌گیری است. برقراری اصول چندقطبی در امور بین‌الملل به ما امکان می‌دهد تا پیچیده‌ترین مشکلات را باهم حل‌وفصل کنیم.

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از اظهارات خود پیشنهاد ایجاد نظم امنیتی جدید برای منطقه اوراسیا را مطرح کرد و گفت: قدرت‌های غربی به رهبری ایالات متحده تصور می‌کردند که در جنگ سرد پیروز شده‌اند و می‌توانند نظم جهانی را تعیین کنند، اما به‌سرعت مشخص شد که طرح غرب برای تضمین امنیت در جهان عملاً کارساز نیست.

وی ادامه داد: روسیه علاقه‌مند به توسعه گفتگو در سازمان ملل در مورد ایجاد یک سیستم امنیتی غیرقابل‌تفکیک است.

پوتین افزود: خودخواهی و تکبر کشور‌های غربی به وضعیت فعلی منجر شده است؛ جهان به نقطه بی‌بازگشت نزدیک شده است. دولت‌ها باید گزینه‌های خود را برای تضمین امنیت در اوراسیا بررسی کنند.

رئیس‌جمهور سوریه در تکمیل اظهارات خود گفت: برای گسترش ایده سیستم امنیتی اوراسیایی، تقویت گفتگو در دولت اتحادیه (روسیه-بلاروس)، سازمان امنیت جمعی، سازمان شانگهای و دیگر سازمان‌های منطقه‌ای و همچنین، ادامه تلاش‌ها برای توسعه کریدور‌های حمل‌ونقلی بین‌المللی در اوراسیا ضروری است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به روابط مسکو با اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: روابط روسیه با تعداد زیادی از کشور‌های اروپایی ویران شده است، اما گزارش‌ها مبنی بر قصد روسیه برای حمله به اروپا کاملاً مزخرف و توجیهی برای مسابقه تسلیحاتی است. خطری از جانب روسیه متوجه اروپا نیست، بلکه این خطر از سوی ایالات متحده برای آنها وجود دارد. تلاش‌های آمریکا برای حفظ موقعیت امپراتوری خود به هر وسیله ممکن تنها این کشور را به سمت انحطاط می‌کشاند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته