دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1403 - 15:48
در سفر به قم؛

پزشکیان با سید حسن خمینی و برخی علمای حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد

پزشکیان با سید حسن خمینی و برخی علمای حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در استان قم با سید حسن خمینی و برخی علمای حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 917229

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.

پزشکیان هدف خود از حضور در انتخابات ریاست جمهوری را  «اصلاح» بر مبنای اصول  «حق و عدالت» عنوان کرد و گفت: من نمی‌بینم در دعوا‌های ما در دولت و مجلس، خدمت به مردم اصل باشد.

او ادامه داد: آن‌چه امام و شهدا برای ما به یادگار گذاشتند، تلاش برای حل مسائل مردم بود، اما ما به بی‌راهه رفتیم.

سیدحسن خمینی نیز مساله اول کشور را مساله اقتصادی و معیشت خانوار و مشکلات اجتماعی پیامد آن عنوان کرد و افزود: بسیاری از این مشکلات هم ریشه در سیاست داخلی و سیاست خارجی دارد.

نوه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ادامه داد: جز یک انتخابات پرشور با حضور اقشار گوناگون مردم، نمی‌توانیم در مذاکره با طرف‌های خارجی امتیازی بگیریم.

آیت‌الله خمینی مهم‌ترین شرط برای عبور از مشکلات را تشکیل یک دولت مقتدر با پشتوانه قوی مردمی دانست و گفت: در دهه ۶۰ توان کارشناسی کشور به مراتب کمتر از اکنون بود، اما مشکلات را بهتر حل می‌کردیم، چون به تعبیر امام  «همه با هم» بودیم.

پزشکیان در دیدار با آیت‌الله یثربی: من بدون حزب و گروه به میدان آمده‌ام؛ امیدم به مردم است

به گزارش آنا، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در سفر به قم با آیت‌الله یثربی، عالم برجسته و مرجع تقلید، دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله یثربی با ابراز خرسندی از دیدار با پزشکیان، گفت: انشالله مشارکت در انتخابات پیش‌رو از ۶٠ درصد فراتر برود.

این عالم برجسته،  به شهید شدن بهترین جوانان این کشور برای دفاع از آب و خاک و ناموس وطن اشاره کرد و ادامه داد: انشالله با حضور شما در این رقابت‌ها، مردم به آینده امیدوار شوند.  

آیت‌الله یثربی گفت: نباید بگذاریم این مردم که زحمات زیادی برای انقلاب و حفظ نظام کشیدند،  آزرده خاطر و دل‌زده باشند.

در حاشیه دیدار مسعود پزشکیان با آیت‌الله یثربی، برخی از حضار و به ویژه چند نفر از طلاب، فعالیت‌های تبلیغاتی ستاد پزشکیان را نقد کرده و آن را ناکافی دانستند.

پزشکیان در پاسخ به این نقد گفت: من بدون حزب و گروه به میدان آمده‌ام و امیدم به مردم است.

پزشکیان ادامه داد: ستاد من از هر کسی که علاقه، ایده و توان کمک دارد استقبال می‌کند. شما [منتقدان]هم بیایید و گوشه‌ای از کار را بگیرید.

آیت الله بیات زنجانی در دیدار با پزشکیان: استقبال مردم از شما، لطف خداست

مسعود پزشکیان در چهارمین دیدار خود با علمای قم، به دیدار آیت‌الله اسدالله بیات‌زنجانی رفت.

آیت‌الله بیات‌زنجانی استقبال مردم از پزشکیان را لطف خدا خواند و گفت: ما مردم ایران را نمی‌شناسیم؛ ایرانیان اهل علم‌اند، اهل فضل‌اند، اهل فقه اند، اهل هنرمند، وفادارند و... ما این مردم را نمی‌شناسیم.

این مرجع تقلید در ادامه، از سه خصوصیت پزشکیان سخن گفت؛ اول این‌که صادق هستید. مردم از شما بی‌صداقتی ندیده‌اند. دوم پاک‌دست هستید. ما شما را به تدین می‌شناسیم.  

ایشان با تقدیر از تخصص‌گرایی پزشکیان، گفت: در نظر من تخصص از تدین بالاتر است. این‌که گفتید از کارشناسان استفاده می‌کنید، ما را بیشتر به شما امیدوار کرد. روی این حرف بایستید.

آیت‌الله بیات‌زنجانی یکی از مهم‌ترین کار‌های کشور را اجرای کامل قانون اساسی دانست و افزود: من نمی‌گویم قانون اساسی قرآن خداست، نمی‌گویم هیچ ایرادی ندارد، اما باید قانون اساسی را احیا کنیم. معتقدم اجرای کامل همین قانون اساسی بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند.

آیت‌الله بیات‌زنجانی در دیدار با مسعود پزشکیان، ضمن تجلیل از صداقت، دیانت و تخصص او، دو گمشده امروز جامعه ایران را چنین برشمرد: قانون و آزادی.

این مرجع تقلید خطاب به پزشکیان گفت: عهدتان با مردم احیای قانون و احیای آزادی باشد.

آیت‌الله بیات‌زنجانی ابراز امیدواری کرد پزشکیان پیروز انتخابات هشتم تیر ١۴٠٣ باشد.

به گزارش آنا، پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، در مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم حاضر شد.

در این نشست، چند نفر از اعضای مجمع، نقطه نظرات خود درباره انتخابات را بیان کردند.

وی سپس با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته