دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1403 - 16:38

قالیباف: کام مردم را با حل مشکلات اقتصادی و معیشتی شیرین خواهیم کرد/ باید تا قبل از ۸ تیر زمینه وحدت را فراهم کنیم

قالیباف: کام مردم را با حل مشکلات اقتصادی و معیشتی شیرین خواهیم کرد  باید تا قبل از ۸ تیر زمینه وحدت را فراهم کنیم
نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تجمع فعالان ستاد انتخاباتی‌اش در تهران گفت: می‌توانیم مشکلات و مسائل در حوزه‌های مختلف را حل کنیم و طعم شیرین حل مشکلات را به مردم بچشانیم.
کد خبر : 917246

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شنبه (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) در تجمع فعالان ستادی خود که در مسجد امام صادق (ع) میدان فلسطین تهران اظهار کرد:  از همه اعضای ستاد انتخاباتی که آبروی خود را برای فعالیت در ستادها، ایران عزیز، خون شهدا و امام شهدا، دغدغه‌های مردم و حل مشکلات با اولویت محرومین و صاحبان اصلی انقلاب گذاشته‌اند، تشکر می‌کنم.

وی با مخاطب قرار دادن اعضای ستاد انتخاباتی خود تاکید کرد: یک پیمانی با هواداران و اعضای ستاد خودم می‌بندم؛ بی شک شما برای خدا، کشور، انقلاب، امام و شهدا و تحقق اوامر مقام معظم رهبری پا به صحنه گذاشتیم و من در مسجد و خانه خدا و در شب عرفه و در آستانه عید قربان به شما می‌گویم که اگر عنایت خدا و اراده الهی و اعتماد مردم بر این بود که من خدمت‌گذار ملت باشم، با کمک مردم به فضل الهی آنچنان کار را محکم رقم بزنیم که بتوانم عزت و منزلت را برای کشور و مردم برقرار کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: انتخابات یک فرصت بی نظیر برای پنجره تغییرات و در حقیقت فرصتی برای تقویت ضعف‌ها و فرصتی برای حفظ نقاط قوت کشور است؛ جبهه انقلاب اسلامی با تشکیل مجلس یازدهم که به بیان مقام معظم رهبری مجلس انقلابی بود و روی کارآمدن دولت سیزدهم که دولت سیدالشهدای خدمت شهید رئیسی بود، حرکت اساسی خود را آغاز کردند. این کار در شرایطی صورت گرفت که در دهه ۹۰ شرایط خوبی در کشور نداشتیم و رهبری نیز احساس نگرانی کردند که این دهه دهه موفقی نبود.

قالیباف ادامه داد: در دهه ۹۰ رشد متوسط سالیانه اقتصادی در کشور کمتر از یک درصد بود و افزایش نقدینگی ۲۶ برابر بود که حاکی از حاد بودن شرایط اقتصادی و عمق مشکلات است. مجلس یازدهم و دولت سیزدهم ریل مسیر انقلاب را تغییر و مسیر را به سمت خدمت و پیشرفت آغاز کردند. در مجلس یازدهم اتفاقات بسیار بزرگی در حوزه قانون‌گذاری رخ داد و در اوج این قانون گذاری‌ها برنامه هفتم توسعه که برنامه مشترک دولت شهید رئیسی و مجلس انقلابی بود به تصویب رسید و این برنامه از ابتدای امسال باید اجرا شود، ولی تقدیر الهی به گونه‌ای رقم خورد که در پرواز اردیبهشت خدا سیدالشهدای خدمت و همراهان او را از بین ما برد.

وی تاکید کرد: امروز مکلفیم مسیر برنامه هفتم که میثاق همه ما، برنامه قانونی ما و سند ملی و سند راه است را در کنار هم اجرا کنیم؛ امروز در نقطه‌ای حساس قرار گرفته‌ایم مردم باید یک تصمیم بزرگ، دقیق و مطمئن بگیرند. باید تصمیم گرفته شود که خدای ناکرده مسیری طی نشود که مجددا به دهه ۹۰ برگردیم و عقب گرد داشته باشیم؛ باید مسیری که آغاز شده را پیش برویم و کار‌های نیمه تمام و کار‌هایی که آغاز نشده را تکمیل و آغاز کنیم؛ گرچه کار‌های خوبی در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم انجام شده است ولی هنوز شتاب حرکت برای خدمت بیشتر مناسب نیست؛ باید منسجم کنار هم بایستیم و این کار را انجام دهیم تا کام مردم عزیزمان را با حل مشکلات در عرصه‌های مختلف با رشد اقتصادی و حل مشکلات معیشتی شیرین کنیم؛ این در یک قدمی ماست و من با اطلاع، عدد، رقم و تجربه می‌گویم که کشور دارای امکاناتی است که می‌شود این تحول را بدون شک رقم زد.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر من به مدیریت قوی در کشور تاکید می‌کنم و از کارآمدی حرف می‌زدم و درباره مبارزه با فساد صحبت می‌کنم بدانید که فساد سایه شوم درخت ناکارآمدی است و وقتی که ناکارآمدی وجود دارد، فساد تولید و توسعه پیدا می‌کند. ۶ برنامه توسعه گذشته به معنای ۳۰ سال عمر، ضعیف تکرار شده و کمتر از ۳۰ درصد تحقق داشته است؛ بخش قابل توجهی از ظرفیت‌ها و امکانات و دارایی‌هایی که می‌توانند به ثروت و سرمایه گذاری تبدیل شود تا شتاب رشد اقتصادی را بالا ببریم، هدر رفته است؛ وقتی از اشتغال، درآمد و مالیات حرف می‌زنیم همه در گروی سرمایه گذاری و رشد اقتصادی است؛ متاسفانه ما در حال حیف کردن سالانه چند ده میلیارد دلار در کشور هستیم که حاکی از ناکارآمدی و ضعف در مدیریت است؛ ما طی روز‌های آتی می‌خواهیم این مسیر را تثبیت کنیم و پیش برویم.

قالیباف همچنین با بیان اینکه «ضمانت من برای اجرای وعده‌هایم، کارنامه بیش از ۴۰ ساله خودم در عرصه‌های مدیریتی است»، اظهار کرد: من هرگز در این سال‌ها بهانه جویی نکردم و این مدیریت قوی در همه شئونات اعم از سیاست داخلی و سیاست خارجی وجود دارد. امروز موضوعات و پرونده‌های بسیاری در حوزه سیاست خارجی داریم که یا به نتیجه نرسیدند یا اینکه اگر هم به نتیجه رسیدند، در اجرا اتفاقی نیفتاده است؛ در حوزه فرهنگی و اقتصادی نیز شرایط به همین صورت است.

وی گفت: وقتی مجموعه‌ای مثل هوا فضای سپاه که در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ پایه‌های اساسی آن گذاشته شد و با برنامه سیر تحول خود را طی کرد؛ و این تحول در همه عرصه‌های رخ داد و قدرتی در حوزه بازدارندگی در مقابل تجاوزات دشمن ایجاد شد و در جایی نظیر عملیات وعده صادق در مقابل تجاوز دشمن عزت و افتخار را برای کشور آفرید و افتخار آفرین شد؛ سزاوار نیست در این مملکت با ظرفیت و امکاناتی که دارد امروز مردم غصه بخورند و به برخی از کشور‌های منطقه نگاه کنند و نگران وضعیت اقتصادی کشور خود شوند؛ این زیبنده ما نیست. به فضل خدا و در سایه محبت او و با کمک مردم می‌گویم که ان شاءالله در مسیر آینده و دولت چهاردهم حتما این برگ زرین را رقم خواهیم زد تا بتوانیم افتخار و شادی و نشاط را به جامعه ایرانی در عرصه مسائل پیشرفت کشور برگردانیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان خطاب به اعضای ستاد انتخاباتی خود تصریح کرد: ما در جبهه انقلاب نیازمند وحدت هستیم؛ درست است که رقابت بین نامزد‌ها امری طبیعی است، اما خواهش میکنم که اخلاق را تحت هر شرایطی حفظ کنیم. همچنین باید زمینه وحدت را تا رسیدن به قبل از ۸ تیر فراهم کنیم و همه با هم بعد از ۸ تیر با همگرایی این افتخار و وظیفه را برای عزت و افتخار کشور اداره کنیم و پیش ببریم.

بر اساس این گزارش، در این تجمع انتخاباتی، حامیان قالیباف با سردادن شعار‌هایی نظیر «رئیسی شهید جمهور ماست، قالیباف رئیس جمهور ماست»، «حی علی خیرالعمل، خوش آمدی مرد عمل» و «درود بر قالیباف رحمت بر رئیسی» به حمایت از نامزد مورد حمایت خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته