دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1403 - 17:38

قالیباف: در مناظره‌ها تنش ایجاد نکردم/ «مشارکت» امنیت ملی و اقتدار ما است

قالیباف: در مناظره‌ها تنش ایجاد نکردم  «مشارکت» امنیت ملی و اقتدار ما است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در طول این مناظره‌ها من هرگز تنش ایجاد نکردم و تنش کار ما نیست، گفت: به دلیل منافع مردم هرگز وارد تنش نشدم. ان‌شاء‌الله روز جمعه به دست مردم پایان تنش زدایی و آغاز آسایش برای مردم است.
کد خبر : 919155

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (چهارشنبه ۶ تیر ماه) در اجتماع مردمی هواداران در ورزشگاه شهید شیرودی، اظهار کرد: مشارکت، اولویت اول ما است و مهم است که چه کسی را انتخاب می‌کنیم. مشارکت امنیت ملی و اقتدار ما است. امروز نقش رأی مردم عزیز که در پای صندوق‌ها حضور پیدا می‌کنند، به معنای رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در پشت خاکریزها از وطن خود، از انقلابمان و از ناموسمان دفاع کردند.

وی بیان کرد: ایران عزیزمان، نظام و انقلابمان و بدون شک راه امام و شهدا را ادامه می‌دهیم. ریشه فساد ناکارآمدی است و مطمئن باشید به لطف الهی به این نابسامانی‌ها و به این ناکارآمدی‌ها پایان خواهیم داد.

قالیباف: مسیر و حرکت آیت‌الله رئیسی را ادامه می‌دهم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز برنامه هفتم که می‌تواند پایه این تحولات باشد، آماده شده است. ما مسیر و حرکت آیت الله رئیسی را ادامه خواهیم داد. در طول این مناظره‌ها من هرگز تنش ایجاد نکردم و تنش کار ما نیست و به دلیل منافع مردم هرگز وارد تنش نشدم. ان‌شاء‌الله روز جمعه به دست مردم پایان تنش زدایی و آغاز آسایش برای مردم است.

قالیباف با تأکید بر اینکه مردم این بار اجازه نمی‌دهند آب خوردن‌ را به برجام گره بزنند، ادامه داد: مردم این بار اجازه نمی‌دهند همه چیز راکد شود و کشور یک دهه منتظر نگه داشته شود.

هر چه خواست مردم باشد رقم خواهد خورد

قالیباف گفت: امروز بدون شک مسائل اقتصادی، مهمترین مساله ماست؛ حتما اولین تحول، تحول در عرصه‌های اقتصادی است. بی‌شک این تحول از مسیر انتخابات اتفاق خواهد افتاد؛ در ۴۸ ساعت آینده در روز جمعه - هشتم تیر- می‌خواهیم (حداقل برای یک دوره چهار ساله که در کشور ما و در خیلی از کشور‌های دنیا این گونه است که بعضا دو دوره است)، برنامه ریزی کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در واقع یک دهه آینده را می‌خواهیم تمشیت امور و مسئولیت مهمترین و عالی‌ترین مرجع اجرایی کشور را به کمک مردم به دست بگیریم، در حقیقت می‌خواهیم برای آینده فرزندانمان، خودمان، ایران عزیزمان، نظام‌مان و انقلابمان و بدون شک راه امام (ره) و شهدا تصمیم بگیریم.

قالیباف ادامه داد: پس روز انتخابات، روز مهم و تصمیم مهمی است که باید با دقت و توجه این کار را انجام دهیم، من مطمئنم ملت ما حتما این گونه خواهد کرد و هر آنچه اراده الهی و خواست مردم باشد رقم خواهد خورد.

مشارکت مردم مهمتر است

قالیباف گفت: موضوع مشارکت در اولویت اول مهمتر از این است که چه کسی را انتخاب می‌کنیم؛ مشارکت یعنی امنیت ملی ما و اقتدار ما. امروز نقش یک رای و یک عزیز، زن و مردی که در صندوق‌ها حضور پیدا می‌کند مانند حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در خاکریز‌ها از وطنمان، انقلابمان و ناموسمان دفاع کردند و این را به عنوان وظیفه ملی و شرعی خودمان بدانیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در مناظره‌ها از وقتی که تبلیغات شروع شد در جلسات باز جریان و افرادی پیدا شدند که همان روش‌های کهنه گذشته را مبنی بر این که جامعه را به سمت تنش به سمت دوگانگی ببرند، دوگانه‌های جعلی درست کنند که دوباره مردم را از هدف اصلی و نیاز اصلی خودشان در موضوعات مختلف دور کنند.

وی گفت: در سال ۸۸ دیدید چه بحث‌هایی در رابطه با آن تعهدات و حرف‌ها زده شد. همان حرف‌ها در سال ۹۲ زده شد و آن دوگانگی‌ها اتفاق افتاد. امروز می‌بینیم در دهه ۹۰ که این تفکر بر کشور مدیریت کرد نتیجه‌اش این تورم، این گرانی، این رکود، در یک دهه کمتر از متوسط سالانه کمتر از یک درصد رشد، ۲۶ برابر افزایش نقدینگی این مدیریت آنهاست، امروز مدعی اند که این را مجددا در کشور تکرار کنند و بر مردم ما به گونه دیگری در حقیقت بخواهند تحمیل کنند. حتما مردم ما متوجه این موضوع خواهند بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در مناظره‌ها از وقتی که تبلیغات شروع شد در جلسات باز جریان و افرادی پیدا شدند که همان روش‌های کهنه گذشته را مبنی بر این که جامعه را به سمت تنش به سمت دوگانگی ببرند، دوگانه‌های جعلی درست کنند که دوباره مردم را از هدف اصلی و نیاز اصلی خودشان در موضوعات مختلف دور کنند.

وی گفت: در سال ۱۳۸۸دیدید چه بحث‌هایی در رابطه با آن تعهدات و حرف‌ها زده شد. همان حرف‌ها در سال ۱۳۹۲زده شد و آن دوگانگی‌ها اتفاق افتاد. امروز می‌بینیم در دهه ۹۰ که این تفکر بر کشور مدیریت کرد نتیجه‌اش این تورم، این گرانی، این رکود، در یک دهه کمتر از متوسط سالانه کمتر از یک درصد رشد، ۲۶ برابر افزایش نقدینگی این مدیریت آنهاست، امروز مدعی اند که این را مجددا در کشور تکرار کنند و بر مردم ما به گونه دیگری در حقیقت بخواهند تحمیل کنند. حتما مردم ما متوجه این موضوع خواهند بود.

ناکارآمدی و فساد و کرسنت

قالیباف افزود: این در شرایطی است که حداقل به اندازه نفتی که صادر می‌کنیم، امروز به همین میزان نفت و فرآورده را در داخل اتلاف می‌کنیم و هدر می‌دهیم و جز ناکارآمدی، بی تدبیری و بی‌عرضگی چیز دیگری نیست؛ در شرایطی که مردم در مشکلات جدی هستند. ناکارآمدی ریشه فساد و همه این اتفاقاتی است که به وجود آمده است؛ اگر کرسنت اتفاق می‌افتد و اتفاقات دیگری می‌افتد ریشه در ناکارآمدی و بی تدبیری و تصمیمات خلق الساعه‌ای که گرفته می‌شود.

مسیر شهید رئیسی را ادامه خواهیم داد

قالیباف گفت: در مجلس یازدهم و به همت مردم در تهران که افتخار داشتم نمایندگی شما را در مجلس داشته ام و خدمتگزاران نمایندگان از سراسر کشور بودم و بعد در دولت سیزدهم رفیق شهیدم، شهید رئیسی با دولت سیزدهم ریل گذاری و پیش بینی شد، امروز برنامه هفتم که می‌تواند پایه تحولات باشد، آماده شده است. ما مسیر حرکت شهید آیت الله رئیسی را ادامه خواهیم داد و کار‌های نیمه تمام و کار‌های به زمین مانده‌ای که در ادامه آن کار باید می‌رفت حتما اینها را دنبال و تمام خواهیم کرد و از همه دوستانی که در این مسیر حرکت می‌کردند بدون وقفه کار را پیش خواهیم برد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: رهبر معظم انقلاب درباره قانون راهبردی لغو تحریم‌ها فرمودند این قانون تکلیف را روشن کرد و از بلاتکلیفی کشور را رها کرد. اما اینها گفتند این قانون، قانون بدی است. اینها همان دوگانگی‌هایی است که می‌خواهند ادامه دهند.

پناهیان: اینجاییم که بگوییم عقلانیت بر نیروهای انقلابی حاکم است

حجت الاسلام پناهیان در جمع طرفداران قالیباف، نامزد انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی گفت: امروز ما اینجا هستیم که بگوییم عقلانیت بر نیروهای انقلابی حاکم است. امروز ما در اینجا هستیم برای آزادی ملت نه فقط برای آزادی چند عنصر حزبی و سیاسی بلکه برای آزادی کل ملت از ستم ستمگران و آزادی کل ملت از فقر و فساد تبعیض.

وی افزود: امروز ما در اینجا هستیم که بگوییم اگر بیشترین حملات را دشمنان خارجی و دوستان داخلی به قالیباف داشتند معلوم می شود او موثرترین و کارآمدترین است والله اینقدر به او هجمه نمی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته