دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1403 - 12:20
در گردهمایی کارگران و بازنشستگان؛

قالیباف: نیروهای شرکتی شهروند درجه ۲ هستند؛ این ظلم با آرمان‌های انقلاب در تضاد است

قالیباف: نیروهای شرکتی شهروند درجه ۲ هستند؛ این ظلم با آرمان‌های انقلاب در تضاد است
کاندید چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز نیروهای شرکتی به رغم توان و تجربه و تخصص بالا اما شهروند درجه ۲ در محیط کار محسوب می‌شوند که این مسئله با قانون اساسی، آرمان‌های انقلاب و مروت جوانمردی ناسازگار است.
کد خبر : 917695

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف، روز سه شنبه در گردهمایی کارگران و بازنشستگان در محل خانه والیبال افزود: یکی از برکات انقلاب، امام و شهدا انتخابات کشور و برای تعیین سرنوشت خودمان، جوانان و فرزندان مان است.

وی گفت: قانون مهم بوده و اساس کار است، اما اگر به هر دلیلی اجرا نشد، ارزش آن فقط به اندازه یک برگ کاغذ است و هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ قانون باید اجرا شود.

قالیباف با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، ادامه داد: به عنوان فردی مطلع و آگاه از مشکلات کشور عرض می‌کنم که ظرفیت‌های موجود در کشور تلف می‌شود و بخش عمده مشکلات ناشی از ناکارآمدی است.

وی تاکید کرد: بیش از ۱۰ سال است که کشور با تورم‌های بالا دست و پنجه نرم می‌کند و شاهدیم سفره مردم و به ویژه محرومان هر روز کوچکتر می‌شود.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: باید به این سمت و سو برویم که فاصله حقوق ثابت و تورم را کاهش دهیم و در این غیر این صورت مشکلات افزایش می‌یابد. امروز نیازمند حضور رئیس جمهوری هستیم که سختکوش و پرتلاش باشد و شجاعت در تصمیم گیری داشته باشد.

وی تصریح کرد: هم باید خوب کار کنیم، هم باید کار خوب انجام دهیم و از تصمیمات خلق الساعه جلوگیری کنیم.

نیروهای شرکتی در محیط کار شهروند درجه ۲ هستند؛این ظلم با قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب ناسازگار است

این نامزد ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به نیروهای شرکتی، یادآور شد: امروز نیروهای شرکتی به رغم توان و تجربه و تخصص بالا اما شهروند درجه ۲ در محیط کار محسوب می‌شوند که این مسئله با قانون اساسی، آرمان‌های انقلاب و مروت جوانمردی ناسازگار است.

قالیباف تاکید کرد: باید کیک اقتصاد را بزرگ کنیم و استفاده درست از ظرفیت‌ها با قید اولویت داشته باشیم. 

وی بیان داشت: امروز مهم‌ترین اولویت‌های کشور سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است و حتی بهره وری مهمتر از سرمایه‌گذاری است، زیرا با خود کارآمدی و تولید سرمایه برای رشد اقتصادی را به دنبال دارد.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما امروز ۱۷.۵ درصد از انرژی استحصال شده را به هدر می‌دهیم و ۳.۵ برابر یارانه‌های مستقیم را اتلاف می‌کنیم. چالش اصلی کشور سوء مدیریت است و باید با انتخاب یک رئیس قوه مجریه که توان و روحیه لازم را دارا بوده و توانایی اتخاذ تصمیمات آگاهانه و شجاعانه داشته باشد تحول در کشور ایجاد کنیم.

خانواده اولویت نخست ما در برنامه هفتم خواهد بود

وی همچنین تاکید کرد: اولویت نخست ما در برنامه هفتم توسعه خانواده و سبد خانوار است.

قالیباف ادامه داد: زن را محور اساسی خانواده می‌دانم که علاوه بر تربیت فرزندان، کمک خرج خانواده بوده و به عنوان نیروی کار در کنار همسر خود در بیرون از محیط خانواده کار می‌کنند.

وی بیان داشت زنان جامعه ما در کنار نقش بی‌بدیل مادری نقش تاثیرگذاری در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی دارند؛ لذا خانواده مورد توجه ماست و در این میان زنان مورد توجه جدی ما در رشد کشور هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته