دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آموزش کدنویسی و برنامه‌سازی به دانش‌آموزان مناطق محروم

آموزش کدنویسی و برنامه‌سازی به دانش‌آموزان مناطق محروم
یک شرکت‌ خلاق و نوآور در حوزه آموزش کدنویسی و برنامه‌نویسی، تحت نظر ستاد علوم شناختی آموزش ۸۰۰ دانش‌آموز دوره متوسطه اول در مناطق محروم را در دستور کار خود دارد.
کد خبر : 917097

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالله فیض الله زاده، مدیرعامل یک شرکت خلاق در خصوص برنامه این مجموعه گفت: این شرکت آموزش برنامه‌نویسی و برنامه‌سازی را در رده سنی ۹تا ۱۷ سال در دستور کار خود دارد. مسئله آکادمی ما عدالت آموزشی است، تا همه دانش‌آموزان در جای جای کشور بتوانند از این محتوا (برنامه‌نویسی و برنامه‌سازی) استفاده کنند. از این رو می‌کوشیم، دانش‌آموزانی که در مناطق محروم هستند از آموزش‌های ما بهره‌مند شده و بتوانیم از آنها حمایت کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا، از ابزاری به‌روز برای برنامه‌نویسی استفاده کرده و محتوای استانداردی را در یک بستر و پلتفرم کاملا به‌روز ارائه می‌دهیم. سال گذشته با ۶۰ مدرسه در مناطق محروم این برنامه را کلید زدیم و حدود 20 هزار دانش‌آموز را حمایت کردیم. استان‌های محروم مثل سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری از جمله مناطقی هستند که ما در دستور کار خود داشتیم.

فیض‌الله‌زاده با اشاره به اینکه با کمک گروه‌های جهادی، وزارت ارتباطات و گروه‌های دیگر تجهیز مدارس اعم از دسترسی به اینترنت و سیستم رایانه را در دست انجام داریم، تصریح کرد: این شرکت در کنار تأمین این تجهیزات آموزش مربیان این مدارس را متقبل شده است.

وی در مورد نحوه ارائه خدمات آموزشی اظهار کرد: دانش‌آموزان به صورت ترکیبی از آموزش حضوری و آنلاین می‌توانند از محتوای پلتفرم ما استفاده کنند و در عین حال مربی‌‌شان را هم در کنار خود دارند.

فیض‌الله‌زاده ادامه داد: برای بورسیه شدن هر یک از این دانش‌آموزان به 100 هزار تومان در ماه سرمایه نیاز داریم که در طول یک سال تحصیلی معادل 600 هزار تومان می‌شود و می‌کوشیم در متوسطه اول به ۸۰۰ دانش‌آموز زبان برنامه‌نویسی پایتون آموزش دهیم.

به گفته او، برای تحقق این مهم به ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است. در این راستا، کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود تا بتوان این دانش‌آموزان را بورسیه کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما با حمایت ستاد توسعه فناوری فرهنگی و نرم در نمایشگاه آبادیران حاضر شده‌ایم تا دغدغه‌ خود را با اهالی این برنامه و دیگر دغدغه‌مندان حوزه آبادانی به اشتراک بگذاریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته