دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1403 - 08:48
سرپرست دانشگاه آزاد گیلان:

سازمان‌های دارای استراتژی در نوآوری و کارآفرینی موفق هستند

سازمان‌های دارای استراتژی در نوآوری و کارآفرینی موفق هستند
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: سازمان‌هایی در عرصه نوآوری و در راستای مهارت و کارآفرینی و اهداف سازمانی موفق هستند که استراتژی و راهبرد، داشته باشند.
کد خبر : 919825

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجتبی ملکی‌چوبری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در مراسم قدردانی از منتخبان جشنواره‌های قرآنی، پاسداشت زبان فارسی، برترین‌های پژوهشی کشوری دانش‌آموزان سما استان گیلان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، اظهار کرد: بار دیگر امت همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور حماسی خود پای صندوق‌های رأی ثابت کردند که دشمنان قسم‌خورده انقلاب، جایی بین مردم نداشته و همیشه یار و یاور ولایت‌فقیه و پشتیبان مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند بود. 

وی افزود: دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در به وجود آوردن این حماسه، مشارکت داشته و با دعوت از همگان در کنار دیگر مردم با مشارکت حداکثری، پای صندوق‌های رأی حاضر شدند خصوصاً رأی اولی‌های مدارس سما استان گیلان نیز پای صندوق‌ها، حضور داشتند. امیدوارم کسی که به‌عنوان چهاردهمین ریاست جمهوری ایران اسلامی که توسط ملت در ۱۵ تیرماه، تعیین می‌شود بتواند ادامه‌دهنده راه شهدای خدمت باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با برشمردن خدمات علمی حوزه سما در جامعه، عنوان کرد: خانواده پرتلاش سازمان سما در چرخه تعلیم و تربیت اجتماعی فعالیت چشمگیری را در پرورش فرزندان این مرزوبوم داشته؛ چراکه درباره تعلیم و تربیت از کودکی تا نوجوانی و جوانی چرخه و فرآیندی وجود دارد که آن فرآیند ابتدا با خانواده آغاز شده و به مدرسه و دانشگاه ختم می‌شود که در این راستا، کل این چرخه توسط خانواده بزرگ سازمان سما انجام می‌شود این سازمان جزء سازمان‌هایی است که با دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط بوده و باعث افتخار است که  خدمتگزار خانواده بزرگ تعلیم و تربیت کشور باشیم. 

ملکی‌چوبری تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های شگرفی است و باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود. در دانشگاه آزاد اسلامی از جامعه نخبگانی و جمعیت جوانی بهره‌مند هستیم که تحصیلکرده هستند و در منطقه خاورمیانه چنین ظرفیتی در کمتر کشوری وجود دارد منابع طبیعی بکر و دست‌نخورده مانند کوه، دریا و جنگل‌های هیرکانی و موارد خدادادی مشابه به‌صورت یکجا داریم که خیلی از رؤسای جمهور قبلی از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده نکردند که چهاردهمین انتخاب مردم که به‌صورت مدبرانه انجام خواهد شد، بتواند همانند شهید رئیسی این ظرفیت‌ها را که در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد، شناسایی و از آنها بهره‌مند شود. 

وی اضافه کرد: امروزه سازمان‌هایی در عرصه نوآوری و در راستای مهارت و کارآفرینی و اهداف سازمانی موفق هستند که استراتژی و راهبرد، داشته باشند و با هدف‌گذاری و نگاه تحولی و استراتژیک نسبت به راهبرد سازمان خود، پیش روند؛ اما در این بین با داشتن نگاه آینده نگران مبتنی بر رویکرد تحولی، هدفمند خواهند شد و اگر کار‌ها هدفمند نباشند، نمی‌توانیم سازمان، مدرسه و دانشگاه خوب داشته باشیم. باید بتوانیم با هدف‌دار کردن فعالیت خود و داشتن نگاه استراتژیک و راهبردی مبتنی بر تحول‌آفرینی، دارای مزیت‌های رقابتی باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: باید علاوه بر اینکه در فضا‌های آموزشی خود، حافظ کیان مؤسسات آموزشی هستیم در عین حال با گسترش فضای انقلابی و ارتقای علمی در مدارس سما و تحقق شعار سال و با مشارکت آحاد مردم، جهش داشته باشیم. دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند این سکوی مبدلی که دانایی موجود و حاکم در فضای آموزش مدارس و دانشگاه را باید تبدیل به توانایی کنند مانند دو دانش‌آموزی که یکی قاری بین‌المللی قرآن بود و دیگری شعرخوانی کرد این دامنه نه تنها در آنان، بلکه در همه فرزندان این دانایی وجود دارد؛ اما از این ظرفیت استفاده و این دانایی تبدیل به توانایی شد.

محمود خوشحال معاون امور مدارس سما استان گیلان نیز با قدردانی از منتخبان جشنواره‌های قرآنی، پاسداشت زبان فارسی و نفرات برتر پژوهش کشوری، گفت: هرساله از مهرماه سال تحصیلی کلاس‌های ادبیات فارسی و قرآن ویژه حضور موفق دانش‌آموزان در جشنواره‌های طرح قدس (قرآن در سما) و پاسداشت زبان فارسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته