دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1403 - 09:35
ملکی چوبری مطرح کرد؛

جهش دانشگاه آزاد از آموزش حافظه‌محور به مهارت‌آفرینی

جهش دانشگاه آزاد از آموزش حافظه‌محور به مهارت‌آفرینی
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تأکید کرد که حرکت دانشگاه آزاد از آموزش حافظه‌محور به آموزش مهارت‌آفرین و کاربردی می‌تواند در جامعه نقش‌‌آفرین باشد.
کد خبر : 919304

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی مدیران گروه‌های آموزشی استان گیلان با حضور معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از مدیران گروه‌های آموزشی واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در سالن سردار سلیمانی واحد رشت برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این نشست گفت: در اربعین شهدای خدمت یاد و خاطره این شهدای گرانقدر به‌خصوص سید شهدای خدمت آیت‌الله رئیسی  و یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران وفادارش را گرامی می‌داریم.

مجتبی ملکی چوبری افزود: امروز روز مهمی است؛ چراکه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی قرار داریم؛ امیدواریم شاهد حضوری گسترده از مردم همیشه در صحنه پای صندوق رأی باشیم، همانطور که شهید سلیمانی فرمود، جمهوری اسلامی ایران حرم است و دفاع از این حرم واجب است و اگر این حرم باقی بماند، بقیه حرم‌ها نیز باقی می‌مانند و اگر این حرم نباشد، حرمی وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه دروغ‌پراکنی و رسانه‌های غربی دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات و بی‌اثر کردن رأی مردم هستند که حضور آحاد ملت پای صندوق رای نقشه دشمنان را خنثی می‌کند و دولت منتخب با پشتوانه رأی مردمی می‌تواند در راهبری داخلی و خارجی، نظام و انقلاب را پیش ببرند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به چهار مولفه مقام معظم رهبری درباره شناسایی اصلح، ادامه داد: مقام معظم رهبری، چهار مؤلفه را برای رئیس جمهور منتخب پیشنهاد دادند که به فردی رأی دهیم که پرکار، پرتلاش، آگاه و معتقد به مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد. فردی باید انتخاب شود که راه شهید رئیسی را ادامه دهد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی درراستای مطالبات مقام معظم رهبری، درباره گسترش فضای انقلابی، حفظ کیان و ارتقای علمی در دانشگاه تأکید دارند و این سند تحول و تعالی دانشگاه و دغدغه‌هایی است که ما در صنعت تحول و توسعه داریم.

ملکی چوبری تبیین کرد: باید پنج محور را در سند تحول و توسعه در استان‌ها اجرایی کنیم. گام نخست آموزشی است و مدیران گروه استانی، کشوری و دانشکدگان باید در راستای آن باشد که در استان‌ها گروه‌های آموزشی را از حافظ‌محور و کلاس‌های درس به سمت تعالی محور و مهارتی ببریم.

وی توضیح داد: در حوزه پژوهش پژوهش‌هایی که حالت تکلیفی دارد به سمت پژوهش‌های کاربردی و حل مسئله رفته و در حوزه اداری و مالی، درآمد‌های شهریه باید به سمت درآمد‌های غیرشهریه‌ای، درآمد‌های اقتصادی پایدار، حوزه فرهنگی این جهش و خیزش را از ناکارآمدی فرهنگی به سمت کارآمدی فرهنگی و در ارتقای توسعه کمی دانشگاه این خیزش و جهش را به سمت توسعه کیفی پیش ببریم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: با توجه به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید، در دانشگاه آزاد اسلامی این جهش را در سکوی مبدل دانایی به توانایی تبدیل می‌کنیم؛ چراکه دانشگاه آزاد اسلامی در حال جهش از آموزش حافظه‌محور به سوی آموزش تعالی‌محور و مهارت‌آفرین است و از علم، خرد و تعقلی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، می‌توانیم در راستای مهارت و کارآفرینی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته