دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1403 - 13:20
ایران فناور در دولت آینده؛ (۲۴)

امکان توسعه مسیر فناوری و کارآفرینی با استفاده از ظرفیت نخبگان

امکان توسعه مسیر فناوری و کارآفرینی با استفاده از ظرفیت نخبگان
معاون دانشگاه آزاد شهرقدس تأکید کرد که توسعه فناوری و کارآفرینی مسیر طولانی و دشواری دارد که از طریق نخبگان و اندیشمندان به انجام می‌رسد؛ بنابراین دولت آینده مطالبات نخبگان را بشناسد و از ظرفیت آنها بهره‌برداری کند.
کد خبر : 918563

علی محمدی ترکاشوند معاون آموزشی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: توسعه فناوری و کارآفرینی مسیر طولانی و دشواری دارد که از طریق نخبگان و اندیشمندان حوزه علم و فناوری به انجام می‌رسد تا به جایگاه مطلوب برسیم.

وی اضافه کرد: اکنون ایران اسلامی در مسیر توسعه و فناوری گام‌های خوبی برداشته و تاکنون موفقیت‌های چشمگیری را کسب کرده است؛ البته به اندازه ظرفیت بزرگ کشور نیست و طی کردن این مسیر توسعه و فناوری با همراهی جامعه علمی نخبه و در یک بدنه اجرایی قوی مسیر است و بهتر است کشورها در امتداد این مسیر در تعامل با یکدیگر مسیر توسعه پایدار و فناوری را هموار کنند.

معاون آموزشی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس افزود: بی‌تفاوتی به موضوع مهم انتخابات ریاست جمهوری کار پسندیده و زیبنده جامعه نخبه کشور نیست و منجر به تأمین اهداف مغرضان ایران اسلامی و پمپاژ یأس و ناامیدی می‌شود و ترویج تحریم انتخابات از سوی دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی نشان می‌دهد که انتخابات ایران در صحنه بین‌المللی مهم و اثرگذار است؛ بنابراین با حضور حداکثری در انتخابات از سوی جامعه نخبگان و دانشگاهیان یک گام اساسی در ایجاد توسعه ساختاری توسعه کشور برداشته می‌شود.

محمدی ترکاشوند متذکر شد: ارتباطات علمی در حوزه‌های مختلف با سایر کشور‌ها ازجمله کشور‌های همسایه و همراه می‌تواند در این مسیر بسیار کمک‌کننده باشد، خوشبختانه در دولت سیزدهم شاهد ارتباط خوب و مقتدرانه ایران با سایر کشور‌ها بودیم و توانستیم با کشور‌های آسیا و اروپا در مسیر توسعه و تعلامل مثبت و مؤثر عمل کنیم.

وی بیان کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کردند هر دولتی یکسری مزایا و کاستی‌هایی دارد، انتظار ما از دولت آینده این است که مطالبات نخبگان را بشناسد و از ظرفیت آنها بهره‌برداری کند که صلاح کشور در آن است. با تشکیل ستاد نخبگان و درراستای مشارکت نخبگان در تعیین سرنوشت کشور ضمن حضور حداکثری مردم سبب قدرت ایران در صحنه بین‌المللی خواهیم شد و رئیس جمهور منتخب با دست پُر در پیشبرد اهداف کلان کشور ازجمله توسعه فناوری حرکت می‌کند.

معاون آموزشی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس تأکید کرد: پیشنهاد می‌کنم نخبگان با حضور حداکثری در انتخابات و مشارکت پرشور در امور دولت آینده درراستای ارتقای کیفیت تکنولوژی و توسعه فناوری مستقیم یا غیرمستقیم برای موفقیت و پیشبرد آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی گام بردارند تا دولت آینده به پیشرفت‌های خوبی برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب