دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1403 - 11:42
آیت‌الله دیرباز:

رئیس جمهور آینده باید پاسخگوی مردم باشد/ نامزدهای ریاست جمهوری دشمن‌شادکن نباشند

رئیس جمهور آینده باید پاسخگوی مردم باشد  نامزدهای ریاست جمهوری دشمن‌شادکن نباشند
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه غدیر ادامه رسالت پیامبر اسلام و مهر تاییدی بر شایستگی، ایمان و اخلاص امیرالمومنین (ع) است اظهار کرد: غدیرخم، امتداد نبوت پیامبر اعظم و اثبات امامت به عنوان منصب الهی است.
کد خبر : 918915

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله عسگر دیرباز نماینده مردم استان آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در نشست تبیینی «جایگاه انتخابات در مردم‌سالاری دینی و مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح» که با حضور استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: موضوع غدیر در آیات و روایات مورد توجه قرار گرفته و به‌عنوان مکمل رسالت پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم مطرح شده است.

وی با اشاره به روایتی از امام محمدباقر علیه‌السلام عنوان کرد: اسلام بر پنج پایه استوار است؛ نماز، زکات، روزه، حج و ولایت و بر هیچ چیز به اندازه ولایت تأکید نشده و جایگاه ولایت در بین این پنج رکن، جایگاه ویژه‌ای است.

نماینده مردم استان آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، برپایی جمهوری اسلامی و تقدیم هزاران شهید ازجمله شهدای خدمت اخیر را در راستای جهت‌گیری به سمتی که اهداف مورد عنایت پروردگار باشد، دانست و افزود: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن جهت که قله را به ما نشان می‌دهد، پرچمدار نظام اسلامی است.

رئیس جمهور آینده باید پاسخگوی مردم باشد/ نامزدهای ریاست جمهوری دشمن‌شادکن نباشند

دیرباز خاطرنشان کرد: باید جهت‌گیری نماز، روزه، حج و ... در کنار ابعاد آخرتی خود به سمتی باشد که موجب تعالی، همگرایی و پیشرفت معنوی و مادی و رفاه و آسایش امت اسلامی باشد.

رئیس موسسه حکمت و فلسفه ایران با بیان اینکه غدیر تنها اختصاص به پیروان تشیع ندارد، بلکه متعلق به تمام مسلمانان است، ادامه داد: بسیاری، امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام را جانشین نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم دانسته و او را ادامه رسالت پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم می‌دانند و برخی دیگر از مسلمانان، امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام را به‌دلیل شخصیت والا و اخلاص و ایمان بی‌نظیرش مولا می‌شناسند.

واقعه غدیر عامل وحدت میان مسلمانان جهان است

وی با تأکید بر اینکه واقعه غدیر و حضرت علی علیه‌السلام عامل مشترک و وحدت بین تمام مسلمانان اعم از اهل تسنن و تشیع است، عنوان کرد: غدیر، ماندگاری اسلام را رقم می‌زند و به عبارتی تداوم مسیر دین مبین اسلام به شمار می‌رود.

دیرباز با اشاره بر اینکه غدیر به‌عنوان یکی از مشترکات مسلمانان، می‌تواند پرچم وحدت را به اهتزاز درآورد و مانع تفرقه‌افکنی دشمنان اسلام و قرآن در میان امت اسلامی شود، افزود: پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم برای دوام دین خدا حضرت علی علیه‌السلام را به‌عنوان جانشین خود برگزید و این ولایت در اصل یکی از بالاترین نعمت‌هایی بود که خداوند نصیب مسلمین کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ضروری است فضائل واقعه غدیر را با گزارش‌های موثق منتقل کنیم، متذکر شد: اینکه امروزه از انتخاب اصلح صحبت می‌کنیم در حقیقت امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام یک انتخاب اصلح است و انتخابی است که خداوندمتعال به ما یاد می‌دهد.

رئیس جمهور آینده باید پاسخگوی مردم باشد/ نامزدهای ریاست جمهوری دشمن‌شادکن نباشند

نماینده مردم استان آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو تبیین کرد: دشمنان نظام اسلامی که همواره دنبال آسیب رساندن به این مملکت بوده و در آرزوی استثمار ایران اسلامی هستند می‌خواهند مردم را از انتخابات مأیوس کنند؛ در حالی که انتخابات ایران اسلامی مظهر دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است که موجب تقویت پشتوانه نظام می‌شود.

رئیس موسسه حکمت و فلسفه ایران با تأکید بر اهمیت و نقش دانشگاه در روشنگری و بسترسازی برای انتخاب اصلاح در انتخابات مطرح کرد: ممکن است نامزدی به‌لحاظ شخصیتی فرد بسیار خوبی باشد، اما حرف‌هایی بزند که به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن شادکن باشد؛ بنابراین باید در انتخاب اصلح دقت کافی داشته باشیم.

دیرباز همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه من خود را ملتزم به رأی مردم می‌دانم، افزود: رأی مردم جایگاه بسیار رفیعی دارد و کسانی که به پشتوانه رأی مردم انتخاب می‌شوند باید مقابل مردم نیز پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته