دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخستین دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی تله فوتو جهان چه ویژگی‌هایی دارد؟

نخستین دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی تله فوتو جهان چه ویژگی‌هایی دارد؟
جدیدترین طراحی سامسونگ برای دوربین گوشی‌های هوشمند عملکردِ حسگر را بهبود می‌بخشد، شکاف بین دوربین اصلی و فرعی را پر می‌کند و به عدسی عکسبرداری از فواصل دور (تِله فوتو) مجهز است.
کد خبر : 919586

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، سامسونگ الکترونیکس به تازگی از پیشرفته‌ترین حسگر‌های تصویر خود رونمایی کرده است که استاندارد جدیدی را برای دوربین گوشی‌های هوشمند تعیین می‌کند.

بر اساس این گزارش، آخرین پیشرفت فناورانه این شرکت، پاسخی به تقاضای فزاینده برای عملکرد عالی دوربین و کیفیت تصویر در دستگاه‌های تلفن همراه است.

حسگر‌های تصویری و نوآورانه سامسونگ با نام‌های ایزوسِل اج پی ۹ (ISOCELL HP۹)، جی ان جِی (GNJ) و جِی ان ۵ (JN۵)، قرار است با استفاده از هوش مصنوعی واضح‌ترین تصاویر را با بالاترین پیکسل و کیفیت تصویر به کاربران ارائه دهند.

ایزوسِل اج پی ۹ دارای حسگر تِله فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی است که جهشی قابل توجه در فناور تصویربرداری موبایل را نشان می‌دهد.  این حسگر مجهز به فرمت اپتیکال ۱/۱.۴ و اندازه پیکسل ۰.۵۶ میکرومتر است و نیز یک میکرولنز جدید با انکسار بالا دارد که حساسیت دوربین را تا ۱۲ درصد و عملکرد فوکوس خودکار را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

نکته قابل توجه، فناوری نوآورانه تتراپیکسل (Tetra²pixel) است که قابلیت زوم یکپارچه ۴ برابری را در عین حفظ کیفیت تصویر، با پتانسیل دستیابی به زوم تا ۱۲ برابر در ترکیب با ماژول تله فوتو ۳ برابر، ممکن می‌سازد.

علاوه بر این، آی اس پی (ISP) و عملیات پردازش همزمان ایزوسِل اچ پی منجر به زمان‌های پردازش سریع‌تر، جزئیات تصویر برتر، رنگ‌های زنده و عکس‌برداری سریع‌تر می‌شود.

تراشه ایزوسِل جی ان جِی که دارای ۵۰ میلیون پیکسل در قالب اپتیکال ۱/۱.۵۷ اینچی است، از فناوری پیکسل دوگانه برای تقلید از فوکوس چشم انسان و تولید تصاویر و ویدیو‌های با وضوح بالا استفاده می‌کند. علاوه بر این، بهبود‌هایی در انتقال نور، کاهش انعکاس‌ها و ثبات در کیفیت تصویر، به ویژه در شرایط نور کم به ارمغان می‌آورد.

از ویژگی‌های قابل توجه JN۵ می‌توان به دروازه انتقال عمودی دوگانه (DUAL VTG) برای کاهش نویز در شرایط نور کم و تشخیص فاز فوق‌العاده (Super QPD) برای فوکوس سریع لنز اشاره کرد. ادغام فناوری افزایش شیب دوگانه (DSG) قابلیت‌های HDR را بیشتر می‌کند و طیف رنگ‌هایی که حسگر می‌تواند تولید کند را افزایش می‌دهد.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته